Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4
مسئولان فرهنگی کشور فعالیت‌هایشان را با خلوص پیوند دهند - آموزش همگانی
اجتماعیاخباراخبار

مسئولان فرهنگی کشور فعالیت‌هایشان را با خلوص پیوند دهند

به گزارش آگاهی مصرف، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش یکصدمین سالگرد و بزرگداشت تألیف مفاتیح الجنان ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت: حضور امام علی بن موسی الرضا (ع) همواره آغازگر دوره تمدنی جدید بوده که نهضت بزرگ انقلاب اسلامی از سوی یکی از سلاله سادات موسوی به نام حضرت امام روح الله الموسوی الخمینی رقم خورد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موضوع دعا و معنویت در قالب یاد و گرامیداشت شیخ عباس قمی از موضوعات این همایشی است که تدارک دیده اند. مفاتیح الجنان جزئی از خانواده‌های ایرانی شده و در طول دوره انقلاب اسلامی تاکنون ۲۷ میلیون و ۹۱۵ هزار مفاتیح چاپ شده است. در سال ۱۴۰۱ نیز ما ۲۵۰ هزار مفاتیح از ۵۰ ناشر را داشته ایم.

وی افزود: بعد از قرآن، پرتیراژترین کتاب، مفاتیح الجنان بوده است که اخلاص شیخ عباس قمی باعث ترویج آن شده است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه اخلاص باعث ماندگاری‌ها می‌شود ادامه داد: کارهای مهم نیازمند تعداد و کمی بودن نیست بلکه عوامل معنوی ماندگاری آن را رقم می‌زنند. زمانی دستگاهی کاری را تولید می‌کند و در پایان اثری هم که از آن برآورد دارد، نمی‌گیرد ولی برخی جوانان در دوردست‌ها اثری را تولید می‌کنند که مانند سرود سلام فرمانده در همه جای دنیا دیده می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هر کجا در یک فعالیت، اخلاص مد نظر قرار گیرد ترویج شدن حتمی است. شیخ عباس قمی به متولیان فرهنگی این درس را داد که برای آینده کار مانا و پایداری را انجام دهند و این امر بجز پیوند با خلوص محقق نمی‌شود.

وی گفت: ما باید به دعا و معنویت به عنوان ارکان تمدنی نگاه کنیم که در گام دوم انقلاب نیز رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده اند. گسترش معنویت یکی از ابزارهایش، ادعیه بوده که ما به واسطه آن می‌توانیم خود را نورانی و تربیت کنیم تا آینده بهتری را ساخته و جامعه را به سمت ظهور و تشکیل حکومت مهدوی هدایت کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا