اجتماعیاخباراخبار

سفر رئیس قوه قضائیه به خراسان شمالی

آگاهی مصرف – گروه استان‌ها: محسنی اژه ای طی سفری از پیش اعلام نشده و بدون تشریفات صبح امروز وارد فرودگاه بجنورد شد و به بازدیدهای مختلفی از بخش‌های گوناگون استان و به ویژه مجموعه‌های تحت نظر دستگاه قضائی پرداخت.

سفر رئیس قوه قضائیه به خراسان شمالی

رئیس قوه قضائیه ابتدا پس از ورود به مرکز خراسان شمالی به بازدید از زندان بجنورد پرداخت و طی این بازدید، دیداری با زندانیان و محبوسین زندان بجنورد داشت.

در این دیدارها به پرونده‌های مختلف مجرمین اشاره شد و دستورات لازم درباره هرکدام از افراد را داد.


جزئیات اخبار مربوط به سفر رئیس قوه قضائیه را در زیر می‌خوانید


۱۶:۰۴ تمام توانم را برای خدمت به مردم به کار گرفته‌ام

به گزارش آگاهی مصرف به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ظهر امروز در جریان سفر بدون تشریفات به خراسان شمالی، با حضور در مسجد شهدا شهرک شاهد بجنورد، نماز ظهر و عصر را در کنار مردم اقامه کرد و پس از آن در جمع اقشار مختلف مردم استان خراسان شمالی اظهار کرد: در جریان سفرهای استانی اعم از سفرهای رسمی و غیررسمی، تاکید دارم که نامه‌های واصله از جانب مردم توسط یک هیئت مخصوص به صورت ویژه و سریع مورد رسیدگی قرار گیرند و تا آنجا که در چارچوب قانون، اختیارات و توانایی‌های دستگاه قضائی است، به درخواست‌های مردمی ترتیب اثر داده شود؛ اما از سویی دیگر، در خصوص آن دسته از درخواست‌های مردمی که در حیطه اختیارات و توانایی‌های قوه قضائیه نیست، قولی را نمی‌دهم چرا که معتقدم ما مسئولان باید به هر آنچه وعده می‌دهیم عمل کنیم.

ادامه خبر را در اینجا بخوانید.


۱۵:۳۵ درخواست محاکمه بانیان وضع موجود از رئیس دستگاه قضا

به گزارش آگاهی مصرف، مهدی شمس در دیدار با حجت الاسلام اژه ای از ریاست قوه قضائیه خواست تا محاکمه بانیان وضع موجود و در رأس آن رئیس جمهور سابق را در دستور کار قرار دهد.‌

فیلم مربوطه را در اینجا ببینید.


۱۴:۳۲ اعلام کشف پرونده میلیارد دلاری نهاده‌های دامی توسط اژه‌ای

به گزارش آگاهی مصرف حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای پیش از ظهر امروز در دانشگاه بجنورد طی دیدار با دانشجویان از پرونده میلیارد دلاری نهاده‌های دامی توسط یک شرکت خاص پرده برداشت و بخشی از این پرونده را تشریح کرد.

فیلم مربوطه را در اینجا ببینید.


۱۴:۳۰ سرریز مشکلات جامعه به سمت دستگاه قضائی است

به گزارش آگاهی مصرف حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای ظهر امروز در مسجد شهدا شهرک شاهد بجنورد با تاکید بر حجم کار زیاد در دستگاه قضائی گفت: حجم کار در دستگاه قضائی زیاد است و سرریز مشکلات در جامعه به این مجموعه سرازیر می‌شود.

فیلم مربوطه را در اینجا ببینید.


۱۴:۲۶ دستگاه قضا در راستای دغدغه‌های جامعه لایحه حجاب را تهیه کرده است

به گزارش آگاهی مصرف حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای ظهر امروز در مسجد شهرک شاهد بجنورد با اشاره به ارائه لایحه عفاف و حجاب گفت: این لایحه با مشورت اهالی فن و مجموعه‌های مختلف نگارش شده و امیدواریم تا در مجلس سریع‌تر بررسی شده تا خلاءهای قانونی فعلی رفع شود.

فیلم مربوطه را در اینجا ببینید.


۱۴:۲۰ اولویت مجازات با سرشاخه‌های فساد باشد

به گزارش آگاهی مصرف فاطمه دانایی، نماینده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در دیدار رئیس قوه قضائیه با دانشجویان خراسان شمالی گفت: اولویت مبارزه با فساد سرشاخه‌های آن باشد.

فیلم مربوطه را در اینجا ببینید.


۱۳:۴۱ برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دست به دست هم بدهیم

به گزارش آگاهی مصرف حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه ظهر امروز در مسجد شهرک شاهد بجنورد با تاکید بر لزوم حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: باید از این شرکت‌ها به صورت جدی حمایت کرد و در این راه دست به دست هم بدهیم.‌

فیلم مربوطه را در اینجا ببینید.


۱۳: ۱۱ دانشجویان بجنوردی به رئیس قوه قضائیه چه گفتند؟

به گزارش آگاهی مصرف دانشجویان بجنوردی، صریح و شفاف، مطالبات خود از دستگاه قضا را به سمع رئیس این قوه رساندند و از ترک فعل مدیران خراسان شمالی انتقاد کردند.

حجت الاسلام غلامحسین اژه ای صبح چهار شنبه در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های بجنورد حضور یافت و مطالبات و دغدغه‌های آنان را شنید.

در این مراسم که چندین استاد و دانشجو صحبت کردند، مسائل مختلف و صریحی پیرامون قوه قضائیه، مشکلات خراسان شمالی و حوادث اخیر کشور مطرح شد.

مسلم غلامی به نمایندگی اعضای هیأت علمی حجم بالای پرونده‌های قضائی را از نقاط ضعف قوه قضائیه برشمرد و گفت: بی انگیزگی قضات و نیروی انسانی در کنار آمارگرایی جزو آفت‌های این نهاد است.

ادامه گزارش را در اینجا بخوانید.


۱۳:۱۱ انتقادات عضو هیأت دانشگاه‌های خراسان شمالی به رئیس دستگاه قضا

به گزارش آگاهی مصرف مسلم غلامی، عضو هیأت علمی دانشگاه‌های خراسان شمالی با اشاره به شرایط موجود در دادگستری‌ها و دادگاه‌ها، انتقادات و پیشنهادات خود را در دانشگاه بجنورد به رئیس دستگاه قضا ارائه داد.

فیلم مربوطه را در اینجا ببینید.


۱۲:۲۴ گفتگوی رئیس قوه قضائیه با کارگران زندانی

به گزارش آگاهی مصرف غلامحسین محسنی اژه ای صبح امروز طی بازدید از کارگاه تولیدی مجموعه زندان بجنورد با تعدادی از کارگران حاضر در این مجموعه گفتگو کرد.

فیلم مربوط را در اینجا ببنید.


۱۱:۳۹ رئیس قوه قضائیه: بانک مرکزی بر اساس اختیارات مقابل خلق پول بانک‌ها بایستد

سفر رئیس قوه قضائیه به خراسان شمالی

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای پیش از ظهر امروز در دیدار با دانشجویان بجنورد در سالن اجتماعات دانشکده هنر دانشگاه بجنورد با اشاره به اهمیت هوشیاری و آگاهی در دانشجویان اظهار کرد: توقع از دانشجویان جهاد در راستای آموزش است و مسئولان باید بستر این موضوع را فراهم کنند.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اهمیت وجود ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی در جامعه گفت: مساله اساسی امروز کشور اقتصاد است و رسیدگی به معیشت مردم و کاهش تورم از جمله اولویت‌های آن محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: عدم رسیدگی به مشکل اقتصادی باعث ایجاد مشکلات دیگر و اثرات منفی بر آنان می‌شود.

رئیس عدلیه همچنین در ادامه به موضوع بانک‌ها و تورم پرداخت و گفت: اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی از جمله عوامل خلق تورم است که قوه قضائیه در تلاش است تا در ادامه پیگیری‌های سال گذشته، نسبت به این اقدام برخورد لازم را داشته باشد.

اژه ای خطاب به بانک مرکزی ادامه داد: بانک مرکزی در حوزه اختیارات خود باید از برداشت اضافه بانک‌ها جلوگیری کند در غیر این صورت به عنوان ترک فعل و ترک قانون تحت تعقیب حقوقی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر نظارت بر روی سیستم بانکی و همچنین بازار ارز تصریح کرد: مسیر اعطا و هزینه تسهیلات بانکی باید مشخص باشد و همچنین دلالان حوزه ارز نیز با اقدامات قضائی و همچنین امنیتی شناسایی و برخورد می‌شوند.


۱۱:۳۷ اژه‌ای: آزاد کردن کسی که سابقه ۶ سرقت دارد چه تصور عمومی ایجاد می‌کند؟

غلامحسین محسنی اژه ای پیش از ظهر امروز در دادگستری کل خراسان شمالی طی جلسه شورای قضائی استان گفت: آزاد کردن کسی که سابقه ۶ فقره سرقت دارد چه تصوری را برای مردم به همراه دارد؟

فیلم مربوط به این اظهارات را اینجا ببینید.


۱۰:۱۸ رئیس قوه قضائیه: در مقابله با مفاسد و مفسدین قاطعیت به خرج دهید

سفر رئیس قوه قضائیه به خراسان شمالی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، صبح امروز چهارشنبه (۲۷ فروردین) در جریان سفر به خراسان شمالی و در ادامه بازدیدهای میدانی خود از مراجع و مراکز قضائی، از دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد بازدید کرد و از نزدیک در جریان کم و کیف رسیدگی به پرونده‌ها در این واحد قضائی قرار گرفت.

رئیس دستگاه قضا در بازدید از یکی از شعب اجرای احکام این واحد قضائی، سؤالاتی تخصصی را در باب ورودی پرونده‌ها، محکومان به حبس‌های طویل‌المدت، پرونده‌های مسن و پرونده‌هایی که به دلایل مختلف احکام قطعی آن‌ها اجرایی نشده است، مطرح کرد و در این زمینه‌ها، توصیه‌هایی کاربردی را خطاب به مسئولان ذیربط ارائه کرد.

همچنین رئیس عدلیه در جریان بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد به صورت چهره به چهره با تعدادی از مراجعان به گفتگو پرداخت و در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت و در همین راستا در چارچوب قوانین، دستورات مقتضی را صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه، طی سخنانی در جمع مسئولان قضائی استان خراسان شمالی، ضمن تاکید بر این نکته که سفر امروز به خراسان شمالی در زمره سفرهای استانی رسمی هیأت عالی قضائی محسوب نمی‌شود و سفر رسمی به این استان محفوظ است، اظهار کرد: استان خراسان شمالی نسبت به سایر استان‌ها در زمره استان‌های جدیدالتأسیس محسوب می‌شود و با توجه به وضعیت مرزی آن و سایر شرایط مربوطه، آنطور که شایسته است هنوز زیرساخت‌های کامل در این استان فراهم نشده است.


۱۰:۱۵ فیلم / سارق محکوم خطاب به رئیس قوه قضائیه: در حقم پدری کنید

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان بازدید از زندان بجنورد خطاب به زندانی بجنوردی گفت: پدری کردن من در حق شما برای زمانی است که وقتی از زندان بیرون می‌روید دوباره مرتکب جرم نشوید، دو بار زندان بودی و بیرون رفتی، اما دوباره سرقت کردی و به زندان افتادی.


۱۰:۱۲ قاضی القضات از عدم اجرای مصوبات سفر به خراسان شمالی انتقاد کرد

سفر رئیس قوه قضائیه به خراسان شمالی

غلامحسین محسنی اژه ای صبح امروز چهارشنبه (۲۷ فروردین) در جریان سفر بدون تشریفات خود به استان خراسان شمالی و در ادامه بازدیدهای میدانی خود از مراجع و مراکز قضائی، از دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد بازدید کرد و از نزدیک در جریان کم و کیف رسیدگی به پرونده‌ها در این واحد قضائی قرار گرفت.

قاضی‌القضات در بازدید از شعب دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد، به مطالعه موردی برخی پرونده‌ها در فقره‌های مختلف از جمله پرونده‌ای ناظر بر ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری پرداخت و توصیه‌هایی را در زمینه فرآیند پذیرش و رسیدگی به این قبیل پرونده‌ها مطرح کرد.

رئیس عدلیه در جمع مسئولان قضائی استان خراسان شمالی همچنین گفت: یکی از عواملی که من را مصمم کرد به صورت غیررسمی به استان خراسان شمالی سفر کنم موضوع عدم تحقق مصوبات سفر سال ۹۹ قوه قضائیه به خراسان شمالی از ناحیه استانداری و دستگاه قضا بود؛ در همین‌جا تاکید می‌کنم که در اولین فرصت، در ابتدای هفته آتی، آن بخش از تعهدات دستگاه قضا که در جریان سفر سال ۹۹ به تصویب رسید را عملیاتی کنم.


۹:۴۹ حضور رئیس قوه قضائیه در کارگاه گروه حامی در زندان بجنورد

غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز در بازدید از مجتمع اشتغال و حرفه آموزی زندان مرکزی بجنورد، در جریان فرآیند تولید محصولات مختلف در این مجتمع قرار گرفت و خطاب به مددجویان فعال در این مجتمع گفت: در امر تولید محصولات و مصنوعات، نهایت دقت و ظرافت را به کار ببندید تا همگان بدانند که کیفیت محصولات تولیدی در کارگاه‌های زندان‌ها از کیفیت مطلوبی برخوردار است.


۹:۲۴ فیلم / گفت‌وگوی رئیس قوه قضائیه با یک زندانی

در ادامه بازدید رئیس دستگاه قضا در زندان بجنورد، یکی از مددجویان در خصوص جرم ارتکابی خود، مدعی شد: «کاری نکرده‌ام، فقط باتری دکل مخابرات را سرقت کرده‌ام»!؛ در اینجا، رئیس عدلیه به این زندانی یادآور شد که در مقوله سرقت تجهیزات و تأسیسات زیرساختی مرتبط با برق و آب و گاز و مخابرات، صرفاً ارزش مادی این تجهیزات و تأسیسات مورد توجه نیست؛ اینکه مثلاً گفته شود فلان مقدار سیم برق یا کابل برق، توسط سارق به سرقت رفت؛ بلکه در این مقوله، خسارات ناشی از سرقت و تخریب این تجهیزات که به زندگی و کسب و کار مردم وارد می‌شود، بیشتر مورد توجه است و قضات باید در احکام این پرونده‌ها موضوع خسارت وارده را مدنظر قرار دهند.


۸:۴۸ رئیس قوه قضائیه: مرتکبین جرایم خشن مشمول عفو نمی‌شوند

سفر رئیس قوه قضائیه به خراسان شمالی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر به خراسان شمالی و در ادامه بازدیدهای میدانی و آسیب‌شناسانه خود از مراکز و مراجع قضائی، امروز (چهارشنبه) از زندان مرکزی بجنورد بازدید کرد.

رئیس دستگاه قضا در جریان این بازدید، ضمن سرکشی از بخش‌های مختلف زندان مرکزی بجنورد، از نزدیک با مسائل و مشکلات مددجویان آن و کادر ندامتگاه آشنا شد و دستورات مقتضی را به مسئولان ذی‌صلاح صادر کرد.

سرکشی به سالن‌های زندان مرکزی بجنورد از جمله بخش قرنطینه و مجتمع اشتغال و حرفه‌آموزی ندامتگاه، بخش‌هایی از بازدید امروز رئیس قوه قضائیه بود.

در جریان بازدید رئیس عدلیه از بخش‌های مختلف زندان مرکزی بجنورد، وی در گفتگوی چهره به چهره با محکومان این زندان، در خصوص جرم ارتکابی آنها، مدت زمان سپری‌شده از محکومیت‌شان، شرایط بهداشتی و غذایی زندان و نحوه بهره‌مندی مددجویان از امکانات ورزشی، رفاهی و آموزشی کسب اطلاع کرد.

یکی از مددجویان، در پاسخ به رئیس قوه قضائیه در خصوص جرم ارتکابی خود، مدعی شد: «کاری نکرده‌ام، فقط باتری دکل مخابرات را سرقت کرده‌ام»!؛ در اینجا، رئیس عدلیه به این زندانی یادآور شد که در مقوله سرقت تجهیزات و تأسیسات زیرساختی مرتبط با برق و آب و گاز و مخابرات، صرفاً ارزش مادی این تجهیزات و تأسیسات مورد توجه نیست؛ اینکه مثلاً گفته شود فلان مقدار سیم برق یا کابل برق، توسط سارق به سرقت رفت؛ بلکه در این مقوله، خسارات ناشی از سرقت و تخریب این تجهیزات که به زندگی و کسب و کار مردم وارد می‌شود، بیشتر مورد توجه است و قضات باید در احکام این پرونده‌ها موضوع خسارت وارده را مدنظر قرار دهند.


۷:۳۷ رئیس قوه قضائیه وارد بجنورد شد

سفر رئیس قوه قضائیه به خراسان شمالی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بیست‌ویکمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، امروز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت) در سفری بدون تشریفات و از پیش اعلام نشده، وارد بجنورد مرکز استان خراسان شمالی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت عالی قضائی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز و کردستان سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضائی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان و خراسان رضوی استان‌هایی بودند که رئیس قوه قضائیه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات به آن مناطق سفر کرده است.

سفر امروز به استان خراسان شمالی، هفتمین سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضائیه است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضائی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا