اجتماعیاخباراخبار

ضرورت آمادگی لازم برای حمایت از اجرای سیاست‌های مرتبط با حجاب

به گزارش آگاهی مصرف به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، امروز دوشنبه (۲۱ فروردین) طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضائیه، ضمن تسلیت و تعزیت ایام شهادت مولی‌الموحدین امیرالمؤمنین علی (ع) و گرامیداشت لیالی پرفضیلت قدر، در آستانه روز جهانی قدس به موضوع جنایت‌های رژیم موقت صهیونیستی پرداخت و اظهار کرد: این روزها صهیونیست‌ها بر جنایت‌های خود در قدس شریف و بخش‌های دیگری از فلسطین افزوده‌اند و این جنایت افروزی نیز نه از روی قدرت که از روی ضعف و استیصال و درماندگی بواسطه مشکلات داخلی‌شان است؛ هر انسان منصفی چه مسلمان و چه غیرمسلمان با مشاهده جنایت‌های صهیونیست‌ها بر ماهیت نژادپرستانه و جنایتکارانه رژیم اسرائیل پی می‌برد؛ امیدواریم در نتیجه اقدامات و صلابت جبهه مقاومت، هر چه زودتر شاهد زوال این رژیم منحوس و کودک‌کش باشیم.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با تبیین مقوله مهم تولید علم و ثروت در کشور، این مقوله را مرتبط با عزت و استقلال ملی دانست و در این مبحث بر اهمیت خودسازی و انسان‌سازی و حمایت و صیانت از نیروی انسانی و رشد این نیرو به عنوان ثروت اصلی هر جامعه، اشاره کرد.

رئیس دستگاه قضا در همین راستا به تلاش مستکبران برای به انحصار درآوردن علم و ثروت در دنیا و استعمار و استثمار ملل دیگر اشاره کرد و گفت: مستکبران برای آنکه علم و ثروت را کاملاً در انحصار خود دربیاورند، نخبگان سایر جوامع راشناسایی می‌کنند و چنانچه نتوانستند در جذب و مانع‌تراشی در کار و عمل آن‌ها موفق گردند، به از بین بردن آن‌ها مبادرت می‌ورزند.

رئیس عدلیه ضمن گرامیداشت ۲۰ فروردین، روز ملی فناوری هسته‌ای و یاد و خاطره شهدای صنعت هسته‌ای کشورمان از جمله شهیدان شهریاری، علیمحمدی، احمدی روشن، رضایی‌نژاد و فخری‌زاده، گفت: دشمنان ملت ایران، چون با تولید علم و ثروت در کشور ما مخالف‌اند، دست به جنایت علیه دانشمندان هسته‌ای ما زدند؛ این دشمنان جنایت‌پیشه، می‌خواهند در مقابل خودکفایی ملل مستقل بایستند و آن‌ها را وابسته و ضعیف نگه دارند.

رئیس دستگاه قضا: منتظر اعلام برنامه سیاست‌های دولت در مهار تورم هستیم، از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره تأکیدات رئیس‌جمهور ناظر بر اعلام برنامه دولت برای تحقق شعار سال، بار دیگر به تمامی مسئولان قضائی دستور داد به محض اعلام برنامه‌های ضد تورمی از سوی مسولان اقتصادی در راستای کمک به دولت و برنامه‌های آن برای مهار تورم و رشد تولید، از هیچ مساعدت و حمایتی دریغ نورزند و در این راستا با توجه به اهمیت بالای موضوع، بیش از آنچه که تکلیف ادرای است، عمل کنند.
رئیس قوه قضائیه در ادامه نشست امروز، با اشاره به سفر هیئت عالی قضائی به استان البرز در پنجشنبه گذشته و مصوبات این سفر، بر توجه ویژه در راستای عملیاتی شدن این مصوبات تاکید کرد و عمل مسئولان به وعده‌ها و اهتمام آن‌ها به اجرایی شدن مصوبات را بالاترین امیدبخشی برای مردم دانست.

گلایه مهم مردم استان البرز به رئیس قوه قضائیه

رئیس دستگاه قضا افزود: گلایه‌ای که در میان مردم استان البرز و مسئولان آن وجود داشت این بود که در سفرهای استانی گذشته، چه از ناحیه دولت و چه از ناحیه قوه قضائیه، بخش قابل توجهی از مصوبات عملیاتی نشده است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به دیدارها و ملاقات‌های چهره‌به‌چهره‌ی چند ساعته مسئولان قضائی با مردم مناطق مختلف استان البرز، بر رسیدگی سریع به نامه‌ها و درخواست‌های مردمی که در جریان سفر به این استان واصل شده است نیز تاکید کرد.

رئیس عدلیه همچنین ضمن تاکید بر تجهیز نیروی انسانی دادگستری البرز و تخصیص بودجه مصوب شده در این راستا، خطاب به مسئولان‌عالی قضائی تاکید کرد که گزارش بازدیدهای خود از بخش‌های مختلف قضائی این استان را برای پیگیری و عملیاتی شدن مصوبات، سریعاً به حوزه ریاست قوه قضائیه، ارائه کنند.

رئیس قوه قضائیه: در بحث عفاف و حجاب همه خود را ملزم به عمل به قانون بدانند

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه به تمامی مراجع ذیربط قضائی دستور داد تا آمادگی لازم را برای همکاری و حمایت از اجرایی شدن سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی و مقولات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و موضوع حجاب داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه در همین راستا بر حمایت از نیروهای انتظامی و امنیتی در راستای شناسایی جریان‌های وابسته و مرتبط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه که اهداف خاصی را در قضیه ناهنجاری‌های اجتماعی دنبال می‌کنند، تاکید کرد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به روند مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی اضافه کرد: همگان باید خود را ملزم به قانونمداری و رعایت الزامات قانونی بدانیم و مواردی نیز که در این مقوله مرتبط با قوه قضائیه و سایر دستگاه‌هاست، با تدبیر و قوت انجام خواهد گرفت.

در بخش دوم جلسه شورای عالی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به ضرورت ساماندهی زندان‌های مستقر در استان البرز به منظور رفاه حال ساکنان و مردم این استان، به رئیس سازمان زندان‌ها دستور داد تا تمهیدات و مقدمات لازم را برای تعطیلی زندان رجایی‌شهر و اقدامات متعاقب بعدی صورت دهد.

رئیس قوه قضائیه در همین راستا گفت: موضوع انتقال زندان‌ها از مناطق شهری باید پس از مصوب شدن در بخش‌های مربوطه و فراهم آمدن مقدمات لازم، در اسرع وقت اجرایی گردد تا حلاوت آن در کام مردم بماند و نباید در این خصوص تأخیر و اتلاف وقتی صورت گیرد؛ در قضیه انتقال زندان سمنان که از مصوبات سفر بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ هیئت عالی قضائی بود، شاهد تأخیر در اجرای کامل این امر بودیم؛ موضوعی که سبب می‌شود حلاوت یک اقدام امیدوارکننده برای مردم، کم شود؛ آن دسته از تصمیمات امیدوارکننده برای مردم، به شرطی حلاوت را به کام آن‌ها می‌نشاند که با سرعت تحقق یابند.

همچنین در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری به ارائه گزارشی از عملکرد تفصیلی دادستانی کل کشور در سال ۱۴۰۱ در حوزه‌های مختلف از جمله همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی، بازرسی از دادگاه‌های عمومی، انقلاب، انتظامی و دادگاه‌های بخش، نظارت بر دادسراها، مقابله با شبکه‌های کلاهبرداری و شرط‌بندی در فضای مجازی، صدور کارت ضابطیت، بازرسی از مراکز نگهداری معتادان، نظارت‌های الکترونیکی و راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند پرداخت.

در ایام تعطیلات نوروز سال جاری، مسئولان سازمان قضائی نیروهای مسلح هزار و ۵۶۷ مورد بازدید و سرکشی انجام دادند

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح نیز با اشاره به هزار و ۵۶۷ مورد بازدید و سرکشی مسئولان این سازمان در ایام تعطیلات نوروز سال جاری اظهار کرد: از روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین سال جاری، همکاران ما از ۵۲۳ مرکز انتظامی اعم از کلانتری و پاسگاه، ۲۸۳ مرکز گشت راهور و ۷۷ مرکز حمل و نقل اعم از راه آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری بازدید کردند.

وی افزود: طی این ۱۷ روز، از ۲۸۰ بازداشتگاه امنیتی و غیرامنیتی، ۲۶ یگان مرزی و ۳۷۸ مرکز تخصصی از جمله پلیس مواد مخدر، فتا و آگاهی، سرکشی به عمل آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان با اشاره به ۲۶۷ مورد ملاقات تفصیلی خود با مراجعه‌کنندگان طی سال ۱۴۰۱ گفت: در سال گذشته رؤسای سازمان قضائی نیروهای مسلح پنج هزار و ۹۳۲ مورد و دادستان‌های نظامی ۱۱ هزار و ۷۰۵ مورد ملاقات چهره به چهره و بدون واسطه با مردم و مراجعه‌کنندگان داشتند.

در سال ۱۴۰۱ کارنامه عملکرد ۱۷ وزرارتخانه و ۳ سازمان از سوی دیوان عدالت اداری برای آن‌ها ارسال شد

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری رئیس دیوان عدالت اداری نیز طی سخنانی گفت: دیوان عدالت اداری در راستای پیشگیری از ورود حجم بالای پرونده‌ها به این دیوان، طی سال گذشته ۴۶ نشست و جلسه مشترک نتیجه‌محور را با ۱۹ وزارتخانه و ۳ سازمان (تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی و شهرداری تهران) برگزار کرد که برگزاری این نشست‌ها در جلوگیری از ورودی حجم بالای پرونده‌ها به دیوان عدالت اداری نقش قابل توجهی داشت.

وی با اشاره به ارسال کارنامه عملکرد ۱۷ وزرارتخانه و ۳ سازمان برای آن‌ها از سوی دیوان عدالت اداری در سال ۱۴۰۱، گفت: طی سال گذشته در نتیجه اقداماتی که صورت گرفت، تمام آرا هیئت عمومی دیوان عدالت اداری از بدو تأسیس دیوان تا ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ در سامانه ساعد (بانک آرای صحیح دیوان عدالت اداری) بارگزاری شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا