اجتماعیاخباراخبار

حمله موشکی به اسرائیل تنها یک هشدار از سوی حزب الله بود

به گزارش آگاهی مصرف به نقل از رأی الیوم، آنچه رهبران صهیونیستی را چه از نظر سیاسی و چه نظامی نگران می‌کند، باز شدن جبهه جنوب لبنان در این زمان و پرتاب موشک از آن به سمت شهرک‌های الجلیل و شاید حیفا، عکا و تل آویو است. بمباران موشکی عصر امروز (پنجشنبه) به شکل برق آسا رخ داد و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی نتوانست در برابر آن مقاومت کند و موشک‌های «کاتیوشا و گراد»، عمق سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ۳۴ موشک از جنوب لبنان شلیک شد که ۲۵ فروند از آنها منهدم و حداقل ۵ تا از آنها به اهداف خود در شمال فلسطین اشغالی رسیدند. این ادعای خود صهیونیست‌ها است و همه به خوبی می‌دانند که رژیم اشغالگر تا چه حد در مورد میزان تلفات مادی و جانی پنهان کاری می‌کند.

شلیک این موشک‌ها از این جهت مهم است که از ناحیه جنوب لبنان انجام شده است که برای اولین بار از زمان جنگ ۲۰۰۶ و در همبستگی با فلسطینی‌ها و در پاسخ به هجوم وحشیانه صهیونیست‌ها علیه نمازگزاران مسجد الاقصی و اقدامی در جهت «وحدت میدان ها» در داخل سرزمین‌های اشغالی و خارج از آن است.

اهمیت این موشک‌ها با تعداد کشته‌ها یا جراحات وارده به ارتش صهیونیستی یا شهرک نشینان آن سنجیده نمی‌شود، بلکه در تأثیرات روانی و عواقب آنها بر نهادهای سیاسی و نظامی این رژیم سنجیده می‌شود. از این‌رو رژیم صهیونیستی دیگر قادر به حفاظت از شهرک نشینان نیست و این به معنای افول امنیت و فرار شرکت‌ها و سرمایه گذاری‌های خارجی و افزایش مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها است.

به صدا درآمدن آژیر خطر در اکثر شهرک‌های صهیونیستی و فرار هزاران نفر به پناهگاه‌ها، بنیامین نتانیاهو و دولت فاشیستی او و کل «موجودیت» این رژیم را در موقعیت دشواری قرار داد، به ویژه اینکه، این روزها رژیم اشغالگر با شکاف‌های شدید و نشانه‌هایی از جنگ داخلی مواجه است و صدها هزار نفر در تظاهرات اعتراضی به خیابان‌ها و میادین می‌آیند.

موشک‌های شلیک شده امروز را می‌توان کم‌خطرتر از نمونه‌های دقیق بالستیک توصیف کرد که ده‌ها هزار فروند از آن‌ها در اختیار «حزب‌الله» است. به همین دلیل می‌توان اقدام امروز حزب الله را هشداری برای نتانیاهو و رژیم جعلی وی دانست، مبنی بر اینکه، تداوم هجوم وحشیانه به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران در آن، عواقب ناگواری به دنبال خواهد داشت و ممکن است همانطور که سید حسن نصرالله در یکی از سخنرانی‌های اخیر تهدید کرد، باعث شعله ور شدن جنگ منطقه‌ای جدید شود.

حمله موشکی امروز مصادف با تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه بود، تجاوزی که منجر به شهادت دو تن از مستشاران ایرانی شد و به دنبال آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وعده انتقام داد و تأیید کرد که تصمیم برای مقابله با رژیم صهیونیستی در همه جا صادر و وارد مرحله راهبردی شده و سکوت استراتژیک محور مقاومت و بازوهای ضربتی آن پایان یافته است و بعید نیست روزها و هفته‌های آینده شاهد شگفتی‌های تکان دهنده‌ای برای رژیم اشغالگر باشیم.

نکته قابل توجه این است که نتانیاهو طبق معمول تهدیدی به نابودی لبنان و حذف آن نکرده است و رهبران نظامی وی در اظهارات افشا شده در برخی از روزنامه‌ها و سایت‌ها تأیید کرده‌اند که او نمی‌خواهد جنگی با لبنان به راه بیندازد و آرامش را ترجیح می‌دهد و تنها توضیح او این است که متوجه شده است این جنگ، اگر شعله ور شود، آغاز پایانی برای دولت اشغالگر وی خواهد بود، زیرا تعداد بیش ۱۵۰ هزار موشک و ۵ هزار پهپاد انتحاری در انتظار ساعت صفر وجود دارند و برای بمباران حیفا و سایر شهرک‌های صهیونیستی منتظر چراغ سبز هستند.

پرتاب موشک از جنوب لبنان برای بمباران شهرک‌ها در شمال فلسطین اشغالی از سوی هر گروهی باشد بدون هماهنگی با مقاومت لبنان و به‌ویژه رهبر «حزب‌الله» انجام نمی‌شود و تشکیلات نظامی رژیم صهیونیستی به خوبی از این واقعیت آگاه است.

نتانیاهو برای رهایی از بحران‌های داخلی وخیم‌تر خود جنگ می‌خواست، و نشانه‌های اولیه جنگ آشکار شدند، بنابراین آیا او تانک‌هایش را برای حمله به جنوب لبنان می‌فرستد؟

ما تقریباً مطمئن هستیم که او فرستاده خود را به واشنگتن، پاریس و لندن در جستجوی توافقنامه آتش بس خواهد فرستاد و امتیازات و تجدید نظرهای بزرگی را ارائه خواهد کرد که برجسته‌ترین آنها توقف تهاجمات به مسجد الاقصی است. او که قادر نیست در برابر مقاومت فلسطینی در نوار غزه که در محاصره است ایستادگی کند، چگونه می‌تواند به جنوب لبنان که مجهز به موشک و پهباد است، حمله نظامی کند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا