Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4
نحوه شستن ماشین ! - آموزش همگانی
خودرو

نحوه شستن ماشین !

برای تمیز کردن ماشین خود، می توانید یک تمیز کردن ساده بدنه و چرخ را انتخاب کنید یا می توانید هر دو قسمت داخلی و بیرونی ماشین خود را تمیز کنید. قبل از شروع تمیز کردن بیرونی ، مطمئن شوید که بدنه ماشین شما خنک و در سایه است. برای تمیز کردن بدنه و چرخ های ماشین خود از پاک کننده های فرموله شده مخصوص استفاده کنید.

در این بخش شما را قدم به قدم راهنمایی می کنیم تا بتوانید به راحتی ماشین خود را تمیز کنید . با آگاهی مصرف همرها باشید .

مرحله اول : آماده شدن برای شستن ماشین

ماشین خود را در یک مکان سایه دار پارک کنید.

اگر بدنه خودروی شما به دلیل نشستن در زیر نور خورشید یا رانندگی داغ است، قبل از تمیز کردن آن صبر کنید تا ماشین شما خنک شود. این ممکن است 20 تا 30 دقیقه طول بکشد.

  • از آنجایی که گرما می تواند زمان خشک شدن آب و صابون را تسریع کند، باید منتظر بمانید تا ماشین شما خنک شود تا از لکه آب و صابون جلوگیری کنید.
 

وسایلت را جمع کن

 دو سطل، یک شوینده ماشین، یک اسفنج نرم طبیعی یا یک دستکش شستشوی پشم بره، یک پارچه/پارچه، پاک کننده لاستیک، حوله تری نرم و واکس ماشین را در کنار ماشین خود قرار دهید. این مواد برای تمیز کردن نمای بیرونی ماشین شما مورد نیاز است.

دو سطل را با آب پر کنید.

 یک سطل برای خیس کردن پارچه شما استفاده می شود و دیگری برای آبکشی پارچه شما استفاده می شود. طبق دستورالعمل یکی از سطل ها را با پاک کننده مخصوص خودرو پر کنید.

  • برای تمیز کردن ماشین خود از مواد شوینده ظرفشویی یا صابون دست استفاده نکنید. این پاک کننده های خانگی خشن ممکن است واکس ماشین شما را از بین ببرند.
 
 

مرحله دوم : شستن بدنه ماشین

ماشین را با شلنگ بشویید.

 قبل از استفاده از صابون، تمام سطح ماشین را کاملاً بشویید. برای جلوگیری از خراشیدگی ماشین خود، حتماً کثیفی و زباله های سست را پاک کنید. برگ ها، شاخه ها و سایر زباله ها را با دستان خود جدا کنید.

  • شلنگ را روی یک تنظیم فشار بالا قرار دهید تا کثیفی، زباله و کثیفی که به سختی از بین نمی رود، بشویید. با این حال، مطمئن شوید که فشار زیاد نباشد تا واکس یا رنگ ماشین شما پاک نشود.
 
از بالای ماشین خود به پایین تمیز کنید.
 و در یک زمان روی یک بخش کار کنید. اطمینان حاصل کنید که پس از پایان تمیز کردن آن با صابون، هر بخش را با آب بشویید. این کار از خشک شدن صابون روی ماشین شما جلوگیری می کند.
 
اسفنج یا دستکش پشمی مخصوص را با صابون کفی کنید. 
سپس ماشین خود را با حرکت مستقیم بالا و پایین تمیز کنید. ماشین را به صورت دایره ای تمیز نکنید. تمیز کردن در یک حرکت دایره ای می تواند باعث ایجاد لکه های دایره ای شکل شود.
 
اسفنج خود را اغلب بشویید.
 بعد از هر بار استفاده آن را در سطل دوم که حاوی آب است بشویید. اگر اسفنج شما روی زمین افتاد، حتما آن را در آب بشویید. در غیر این صورت، زباله های روی اسفنج ممکن است ماشین شما را خراش دهند.
 
اجازه ندهید ماشین شما توسط باد خشک شود.
 این می تواند باعث ایجاد لکه و رگه شود. به جای آن، از یک حوله ی نرم برای خشک کردن آن استفاده کنید. سعی کنید به جای پاک کردن آب آن را پاک کنید تا ماشین شما خشک شود.
 

مرحله سوم (آخر) : شستن لاستیک ها

دو سطل را با آب پر کنید.

 یک پاک کننده را در یکی از سطل ها مخلوط کنید. اطمینان حاصل کنید که از پاک کننده ای استفاده کنید که برای تمام سطوح چرخ ایمن باشد. از پاک کننده های سوزاننده حاوی اسید و همچنین شوینده های ظرفشویی خودداری کنید. این پاک کننده ها می توانند روکش چرخ های شما را خراب کنند.

  • یک سطل برای تمیز کردن و دیگری برای شستشوی اسفنج استفاده می شود.
 

یک اسفنج نرم را در محلول تمیز کننده خیس کنید.

هنگامی که اسفنج برای چند دقیقه خیس شد، شروع به تمیز کردن یک چرخ از بالا به پایین کنید. برای تمیز کردن شکاف های کوچک، از یک مسواک نرم استفاده کنید. 

  • اگر چرخ‌های شما بسیار کثیف هستند، ممکن است لازم باشد قبل از تمیز کردن آنها از روغن‌زدایی استفاده کنید.
 

چرخ را بشویید و خشک کنید.

 هنگامی که چرخ شما تمیز شد، آن را به طور کامل با آب بشویید تا تمام کثیفی ها و زباله ها پاک شوند. سپس چرخ را با یک پارچه نرم خشک کنید.

  • همین روند را برای هر چرخ تکرار کنید.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا