Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4
نکات ایمنی در استفاده از لوازم خانگی ! - آموزش همگانی
ایمنی کار

نکات ایمنی در استفاده از لوازم خانگی !

لوازم خانگی در تعریف به ماشین های مکانیکی و الکتریکی گفته میشود برخی از عملکردها {فعالیت یا مجموعه پاسخ هایی که به نتیجۀ مؤثر در محیط منجر شود} خانگی مانند پخت و پز، تمیز کردن یا نگه داری مواد غذایی را انجام میدهند. در زبان انگلیسی لوازم خانگی به دو دسته لوازم خانگی بزرگ(یا کالاهای سفید)، لوازم کوچک که اکثرا الکترونیک هستند(به کالاهای قهوه ای معروف است) تقسیم بندی میشود. این طبقه‌بندی، بر پایه اندازه و وزن این لوازم می‌باشد. کالاهای قهوه ای به مهارت فنی و دانش تخصصی در تعمیر و نگه داری نیاز دارند و با گذشت زمان پیچیده تر می شوند، مانند رفتن از لحیم کاری به یک ایستگاه لحیم کاری هوای داغ در حالی که کالاهای سفید ممکن است به مهارت های عملی بیشتری نیاز داشته باشند و برای تعمیر آنها به دستکاری دستگاه ها و ابزارهای سنگین نیاز است.

در این مطلب ما تعدادی نکات مراقبتی (مهم) از لوازم خانگی را در اختیار شما قرار داده ایم . با آگاهی مصرف همراه باشید .

  • حتما از محافظ برق با کیفیت استفاده کنید ( برای تمام وسایل برقی )
  • وسایل برقی را نزدیک سینک یا وان وصل نکنید.
  • همیشه وقتی کودکان در حمام هستند، سشوار، ماشین اصلاح برقی و وسایل مراقبت شخصی را از برق بکشید.
  • اگر دستگاهی داخل سینک یا وان حمام افتاد، فوراً آن را از برق بکشید. هرگز سعی نکنید یک دستگاه الکترونیکی را در حالی که به برق متصل است از آب بیرون بیاورید.
  • هرگز از سیم کشی با وسایلی با وات بالا مانند کولر گازی، بخاری برقی قابل حمل یا اتو استفاده نکنید.
  • وسایل الکترونیکی و لوازم خانگی کوچک را وقتی از آنها استفاده نمی کنید از برق بکشید. این کار از روشن شدن یا اتصال کوتاه دستگاه ها در صورت افزایش ولتاژ جلوگیری می کن
  • برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از نوشانات برق، محافظ بخرید.
  • به جای خرید چند محافظ، می‌توانید خانه خود را به یک جعبه فیوز مجهز کنید. جعبه فیوز از نوسانات ولتاژی که از طریق سیم‌کشی خانه شما به وسایل برقی می‌رسد محافظت بیشتری می‌کند و خطر سوختن لوازم را کم میکند.
  • دستگاه UPS یا منبع تغدیه اضطراری، دازای یک باتری یدکی است که در صورت قطع برق، وسایل برقی شما از آن استفاده می‌کند تا شما بدون قطع شدن ناگهانی برق بتوانید آنها را خاموش و یا از پریز بکشید.
  • نکته مهمی که برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دستگاه های الکتریکی باید آن را مورد استفاده قرار داد این است که هرگز دستگاه را در معرض حرارت بسیار بالا قرار دهیم. چنانچه لوازم الکتریکی در معرض حرارت و دمای بسیار زیادی قرار بگیرند بی‌ شک آسیب خواهند دید.
  • برخی از لوازم الکتریکی دارای محدوده کارکرد خاصی هستند و شما موظف هستید از این محصول در یک محدوده زمانی مشخص استفاده کنید. چرا که برخی از قسمت‌ های این دستگاه ممکن است تحت تاثیر استفاده طولانی ‌مدت داغ شوند و در اثر داغ شدن قسمت هایی از آن که از جنس پلاستیک هستند آب شده و قطعات دستگاه خواهد سوخت.

لوازم برقی جزو محصولات بسیار پر کاربردی هستند. که همه ما در زندگی روزمره خود از آنها استفاده می کنیم پس بهتر است هم در نگهداری لوازم برقی کوشا باشیم. و هم اینکه بهترین محصولات برقی را با کیفیت بالای خریداری نماییم. چراکه این نحوه صحیح نگهداری باعث افزایش طول عمر تجهیزات الکتریکی ما می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا