Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4
آگاهی مصرف و حقوق مصرف کننده چیست ؟ - آموزش همگانی
بیشتر بدانیم...

آگاهی مصرف و حقوق مصرف کننده چیست ؟

در جدیدترین گرایش بازاریابی، خریدار روح تمام عملیات و عملکرد آن است. بازار بینش پیدا می کند و در برخی موارد، خریدار نیاز دارد که عمده آن را تجربه کند. به این ترتیب، تضمین خریدار نمایشی از تجهیز خریداران با اطلاعات کامل در مورد خدمات، حقوق آنها و کالا است. آگاهی مصرف حیاتی است، زیرا آنها وقت و پول نقد خود را در تمرینات تبلیغاتی صرف می کنند و گزینه ای را برای داده های ساده محفوظ می دارند. هدایت نادرست تبلیغات، اقلام خطرناک یا ناایمن، تقلب و وزن‌نگاری، و اعمال مختلف بی‌توجهی توسط نهادهای تجاری فاسد نجام می‌شود. آگاهی مصرف کننده نشانی از نجات خریداران از چنین اقدامات نادرستی است .

آگاهی مصرف چیست ؟

آگاهی مصرف کننده نمایشی است برای اطمینان از اینکه خریدار یا خریدار از داده ها و اطلاعات مربوط به اقلام، محصولات، مدیریت ها و امتیازات خریداران مطلع است. آگاهی مصرف کننده با این هدف مهم است که خریداران بتوانند بر روی بهترین انتخاب و تصمیم گیری ایده آل تصمیم گیری کنند. خریداران امتیاز داده یا اطلاعات، گزینه انتخاب، حق رفاه را برای خود محفوظ می دارند.

حقوق مصرف کننده چیست ؟

حق اطلاعات:
خریدار گزینه ای برای دریافت اطلاعات در مورد کیفیت، مقدار، قدرت، استاندارد و هزینه محصولات یا خدمات دارد. خریدار باید قبل از تصمیم گیری یا انتخاب، به طور قانونی درخواست دریافت تمام داده ها در مورد محصول یا خدمات را داشته باشد. این به او قدرت می‌دهد تا انتخاب‌های بسیار آگاهانه و متفکرانه‌ای داشته باشد و علاوه بر این، خود را از تسلیم شدن در برابر روش‌های فروش پرفشار باز دارد. حق داشتن داده ها برای محافظت از خریداران در برابر تبلیغات فریبنده، علائم و دسته بندی های فریبنده، هزینه های بیش از حد و غیره استفاده می شود.

حق انتخاب:
این حق امکان پذیرش کلیه محصولات و خدمات و هزینه های سنگین را فراهم می کند. در بازار انحصاری، محصولات و خدمات باید از بهترین کیفیت و هزینه برخوردار باشند.

فروشنده نباید از روش‌های اجباری برای دیدن اقلام استفاده کند و خریداران باید این امتیاز را برای همه مجموعه‌ای از انتخاب‌ها، جایگزین‌ها و جایگزین‌ها در نظر بگیرند. این حق مستلزم رقابت آزاد در بازار است. مشتری باید در انتخاب محصول از بازار تصمیم آزاد داشته باشد.

حق شنیده شدن:
در صورتی که قدرت مناسبی برای توجه به شکایات مشتری وجود نداشته باشد، سایر حقوق بی معنی است. با فرض اینکه خریدار از خدمات یا محصول ناامید شده باشد، در آن مرحله، فرد این گزینه را دارد که شکایتی را علیه آن مستند کند و باید در یک بازه زمانی معین به آن رسیدگی شود. به عنوان مثال، با فرض اینکه یک خریدار یک کالای الکترونیکی را خریداری کرده و شروع به خراب شدن می کند، یک مشتری از تمام امتیازات برخوردار است تا با برگرداندن یا جایگزین کردن آن، حرکت مناسبی انجام دهد.

حق درخواست جبران:
این حق به خریداران این قدرت را می دهد که هر گونه پرونده، شکایت و ادعایی را علیه فروشندگان به دلیل اعمال مبادله خارج از خط و معامله دوگانه یا بهره برداری از آنها حل و فصل کنند. خریدار این امتیاز را دارد که در صورت به خطر افتادن ماهیت کالا، بررسی کند. خریداران باید اعتراض خود را تحت قانون حمایت از مصرف کننده مستند کنند.

حق آموزش مشتری:
یک خریدار باید از آزادی ها و تعهداتی که مقامات در رابطه با شیوه های تبلیغات و بازاریابی داده اند، بداند. این یک حق حیاتی است، زیرا این امر موجب ایجاد مبادلات معقول یا شیوه‌های تجاری می‌شود، زیرا مشتری از آزادی‌ها یا حقوق خود اطلاع دارد. مشتری دارای تمام موقعیت ها و اختیارات برای کسب اطلاعات در مورد امتیازات و حقوق خود به عنوان یک خریدار است.

حق ایمنی:
این یک حق اساسی است که باید در برابر تبلیغات چنین محصولات و خدماتی که برای جان و مال خطرناک هستند تضمین شود. استفاده یا مصرف محصولات و خدماتی که مطابق استاندارد نیستند، می تواند به طور موثر بر رفاه و امنیت خریدار تأثیر بگذارد. برای تضمین علاقه خریداران، آنها گزینه ای را برای دریافت کالاهای با کیفیت بالا و قابل اعتماد رزرو می کنند. به عنوان مثال، محصولات خانگی مانند سیلندرهای گاز مایع، اگر آنطور که انتظار می رود ثابت نشوند، می توانند صدمات زیادی به زندگی و دارایی وارد کنند. محصولات غذایی کهنه می تواند به رفاه خریداران آسیب برساند. محصولات مراقبت زیبایی با کیفیت پایین می توانند آسیب های نسبی ایجاد کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا