انرژی

انرژی های تجدیدپذیر در مقابل انرژی پایدار: تفاوت در چیست ؟

قرن بیست و یکم است. دستیابی به راه‌حل‌های عالی، نه تنها به دلیل تفاوت‌های شدید در حمایت سیاسی و عمومی از انرژی پایدار در سراسر جهان، بلکه به دلیل دانش گسترده مورد نیاز برای رسیدگی به چالش‌های متعدد مرتبط با چشم‌انداز انرژی جهانی، دشوار خواهد بود. «انرژی های تجدیدپذیر» و «انرژی پایدار» اغلب به جای هم استفاده می شوند، حتی در میان کارشناسان و پیشکسوتان صنعت. برخی از همپوشانی بین این دو وجود دارد، زیرا بسیاری از منابع انرژی پایدار نیز قابل تجدید هستند. با این حال، این دو اصطلاح دقیقاً یکسان نیستند. درک روشن از انرژی های تجدیدپذیر در مقابل انرژی پایدار می تواند کمک کند.

انرژی پایدار

  • از منابعی می آید که می توانند نیازهای انرژی فعلی ما را بدون به خطر انداختن نسل های آینده برآورده کنند
  • همچنین شامل جمع آوری و توزیع می شود. انرژی باید به طور کارآمد کسب و توزیع شود تا پایدار باشد
  • شامل انرژی زمین گرمایی، انرژی آبی، خورشیدی و بادی است .

انرژی تجدید پذیز

  • از منابعی می آید که به طور طبیعی خود را با سرعتی تجدید می کنند که به ما امکان می دهد نیازهای انرژی خود را برآورده کنیم
  • شامل زیست توده، زمین گرمایی، انرژی آبی، خورشیدی و باد است
  • همه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز پایدار نیستند، اما بهبود پایداری انرژی‌های تجدیدپذیر و سوخت‌های فسیلی می‌تواند مزایای زیست‌محیطی داشته باشد.

انرژی تجدیدپذیر چیست ؟ 🍂

انرژی تجدیدپذیر که از منابع موجود تولید می شود و به طور طبیعی خود را در طول زمان حفظ می کند یا دوباره پر می کند، می تواند راه حلی بسیار پایدارتر از منابع انرژی برتر فعلی ما باشد. برخلاف سوخت‌های فسیلی، انرژی‌های تجدیدپذیر به طور فزاینده ای مقرون به صرفه هستند و تاثیر آنها بر محیط زیست بسیار کمتر است. با بهره گیری از توانایی زمین برای رشد و بازیافت موجودات، منابع انرژی تجدیدپذیر از نظر تئوری قادر خواهند بود انرژی مورد نیاز ما را به طور نامحدود تامین کنند.

انرژی تجدیدپذیر بر اساس زمان لازم برای تکمیل مجدد منبع انرژی اولیه در مقایسه با میزان مصرف انرژی تعریف می شود. به همین دلیل است که منابع سنتی مانند زغال سنگ و نفت، که میلیون ها سال طول می کشد تا شکل بگیرند، تجدید پذیر در نظر گرفته نمی شوند. از سوی دیگر، انرژی خورشیدی همیشه می تواند دوباره پر شود، حتی اگر شرایط همیشه برای به حداکثر رساندن تولید مطلوب نباش.

انرژی پایدار چیست ؟ ♻️

انرژی پایدار از منابعی مشتق می‌شود که می‌توانند عملیات فعلی را بدون به خطر انداختن نیازهای انرژی یا آب و هوای نسل‌های آینده حفظ کنند. محبوب ترین منابع انرژی پایدار ، از جمله باد، خورشیدی و برق آبی نیز تجدید پذیر هستند.

سوخت زیستی شکل منحصربه‌فردی از انرژی تجدیدپذیر است، زیرا مصرف آن گازهای گلخانه‌ای متاثر بر آب و هوا منتشر می‌کند و رشد محصول اصلی گیاهی از سایر منابع زیست‌محیطی استفاده می‌کند. با این حال، سوخت زیستی بخش عمده ای از انقلاب سبز باقی مانده است. چالش کلیدی با سوخت زیستی یافتن راه هایی برای به حداکثر رساندن بازده انرژی و در عین حال به حداقل رساندن تأثیر منابع زیست توده و سوزاندن سوخت است.

بحث انرژی های تجدیدپذیر در مقابل انرژی پایدار

 

رهبران انرژی نه تنها باید تفاوت های ظریف بین این دو اصطلاح را درک کنند، بلکه باید مراقب نحوه استفاده از آنها در قانون گذاری و تصمیم گیری سازمانی نیز باشند. استفاده دقیق از زبان نه تنها به نفع مصرف کنندگان خواهد بود و به آنها امکان می دهد مفاهیم انتخاب های انرژی خود را درک کنند، بلکه به مقامات کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که سیاست هایشان دقیقاً اهداف آنها را منعکس می کند.

به عنوان مثال، یک سیاستگذار که یک لایحه سبز را فقط با استفاده از اصطلاح “انرژی های تجدید پذیر” تهیه می کند، ممکن است با در نظر نگرفتن تأثیرات زیست محیطی بالقوه منابع انرژی مانند سوخت های زیستی، تأثیر قوانین خود را از بین ببرد .

سپس این سؤال پیش می‌آید: چگونه می‌توانیم از حمایت ساده از انرژی پایدار به پذیرش گسترده برسیم؟ پاسخ چندوجهی است، اما آموزش عالی نقش بسزایی دارد.

متخصصان انرژی باید بدانند که چگونه ایجاد، توزیع و مصرف انرژی تحت تأثیر عواملی مانند:

  • جغرافیا : از کجا و چگونه می توانیم انرژی را از راه هایی به دست آوریم که استفاده کارآمد، کاهش اثرات زیست محیطی و مقرون به صرفه باقی بماند؟
  • اقتصاد : چگونه برای انتقال به منابع انرژی پایدار تامین مالی کنیم؟ هزینه ایجاد و توزیع انرژی پایدار چگونه بر میزان پذیرش تأثیر می گذارد؟ در مورد مناطقی که پول کمی برای سرمایه گذاری در انرژی پایدار دارند چطور؟
  • در دسترس بودن : چگونه انرژی پایدار را به مناطقی که احتمال تولید آن کمتر است ارائه کنیم؟ چگونه می‌توانیم تغییرات طبیعی زمین در منابع را هنگام کمی‌سازی و برآوردن نیازهای انرژی خود محاسبه کنیم؟
  • سیاست : چگونه منافع سیاسی و استدلال های موافق و مخالف انرژی پایدار را دنبال کنیم؟

حتی کسانی که در حال حاضر در این صنعت هستند ممکن است خود را از سرعت سریع و تأثیرات بی شمار این رشته گیج کنند. آنها به فرصتی نیاز دارند تا بر دانش و مهارت های موجود خود بسازند تا نیازهای حال و آینده را برطرف کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا