Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4
ساخت بیمار مصنوعی برای انجام تمرین‌های پزشکی - آموزش همگانی
اخبارسلامتسلامت و پزشکی

ساخت بیمار مصنوعی برای انجام تمرین‌های پزشکی

اخیرا بیمارستانی در هلند نسبت به ساخت یک آدمک/شبیه‌ساز جدید برای انجام برخی آزمایشات پزشکی اقدام کرده است.

به گزارش آگاهی مصرف به نقل از آی او، این شبیه‌ساز “SimMan ۳G Plus” نام دارد و شبیه ساز بیمار واقعی است و می‌تواند نشان دهنده پیشرفت بزرگی در کیفیت مراقبت از بیماران باشد. این شبیه ساز بیمار جدید قادر به عرق کردن، اشک ریختن، چشمک زدن و تنفس است. علاوه بر این، اندام‌ها و لگن آن مانند یک انسان عادی توانایی حرکت آزادانه را دارد. این شبیه‌ساز باید به یک لپ‌تاپ یا تبلت متصل باشد که می‌توان از آن برای تمرین سناریوهای بسیار واقعی از صداهای قلب، ریه و روده گرفته تا تصاویر اولتراسوند/فراصوت استفاده کرد. پزشکان و پرستاران می‌توانند از این طریق موارد پیچیده پزشکی را در یک محیط بدون خطر تمرین کنند. به عنوان مثال، آنها می‌توانند مهارت‌های حیاتی مانند تصمیم گیری، ارتباط تیمی و مراقبت از بیمار را به پزشکان آموزش دهند.

“لیندا سیتواست”(Linda Sitvast) پرستار بخش مراقبت‌های ویژه قلب و بخش مراقبت‌های قلبی و عروقی و مربی احیای قلبی ریوی یا سی. پی. آر این بیمارستان است. او پرسنل پزشکی را آموزش می‌دهد تا بتوانند با این شبیه ساز کار کنند. او گفت: من فکر می‌کنم این یک گام بزرگ و یک پیشرفت فوق‌العاده برای پرسنل مراقبت‌های بهداشتی است.

به گفته سیتواست، این شبیه ساز توانایی خیلی چیزها را دارد. او انتظار دارد که به چند ماه دیگر نیاز داشته باشد تا تصویر روشنی از تمام گزینه‌های تمرینی بدست آورد. این بیمار ایده آل است. شما می‌توانید انواع آسیب شناسی‌ها و علائم مرتبط با آنها را به آن بدهید و می‌توانید اجازه دهید به همان سرعت از آنها بهبود یابد. اگر بخواهم برای سکته تمرین کنم، می‌توانم تمام علائم سکته را به آن وارد کنم و او نیز واکنش متفاوتی مانند ریختن ادرار یا تعریق شدید نشان دهد.

سیتواست می‌گوید: قبل از این، ما یک شبیه ساز بسیار ساده داشتیم که برای سی. پی.آر اولیه استفاده می‌شد. ما یک سیستم خوب نصب کرده بودیم که می‌توانستیم آزمایشات را شبیه‌سازی کنیم، اما خود  شبیه ساز اصلا کاری انجام نمی‌داد. او تنها یک شبیه ساز ساختگی واقعی بود. وقتی نوبت به انجام معاینات فیزیکی، مانند گوش دادن به ریه‌ها، روده‌ها یا قلب می‌رسید، آن شبیه ساز ساختگی مناسب نبود. با این شبیه‌ساز ساختگی جدید، می‌توانید تمام آن صداها را پیکربندی کنید و پزشکان در واقع صدا را در جایی که به طور معمول می‌شنوند، بشنوند. بنابراین معاینه فیزیکی اکنون می‌تواند بخشی از تمرین باشد.

با این شبیه ساز ساختگی، شما با اعداد سروکار ندارید. شما واقعا با یک بیمار مواجه هستید. این چیزی است که این شبیه ساز را بسیار منحصر به فرد می‌کند.

سیتواست ادامه می‌دهد: وقتی واقعاً شبیه‌ساز عرق کرده‌ای دارید که به طور فیزیکی روی تخت خوابیده است، شما در واقع حس می‌کنید در حال درمان یک بیمار هستید. این باعث می‌شود که وقتی تمرین را شروع می‌کنید، همه چیز واقعی‌تر به نظر برسد.

این شبیه‌ساز ساختگی اساسا به منظور ارائه آموزش برای زمان‌های حیاتی، مانند زمانی که یک بیمار بدحال نیاز به مراقبت‌های حاد دارد، خریداری شده است. / ایسنا

لینک کوتاه: https://agahimasraf.ir/?p=75327

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا