اخبار

نگهداری گوشت قربانی تا 24ساعت در یخچال

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای جلوگیری از بروز بیماری های احتمالی با دام گوشت قربانی تازه ذبح شده تا ۲۴ ساعت و جگر تا ۴۸ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه سانتی گراد نگهداری و بعد مصرف شود.

به گزارش دانستنی آنلاین، به واسطه بیماری‌های ناشی از دام توصیه می‌شود که گوشت تازه را ۲۴ ساعت پس ذبح مصرف کنید.

محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: برای نظارت بر روند ذبح شرعی دام ۱۸۵۰ اکیپ ثابت، هزار اکیب سیار و ۹۶۰ جایگاه عرضه بهداشتی دام زنده در کشور وجود دارد تا خدمات بهداشتی لازم به مردم ارائه شود.

وی افزود: در شهر تهران سازمان دامپزشکی با همراهی شهردای، ۱۳ جایگاه عرضه خدمات رایگان بهداشتی دامپزشکی در روز عید قربان ایجاد کرده است و در کنار نظارت بهداشتی نظارت شرعی نیز انجام می‌شود.

نگهداری گوشت قربانی تا 24ساعت در یخچال

آقامیری گفت: با توجه به بروز بیماری خون ریزی دهنده تب خون ریزی دهنده کریمه-کنگو، توصیه‌های بهداشتی به مراجعه کنندگان به مراکز عرضه بهداشتی دام ارائه می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: با شروع تابستان و فعالیت کنه‌ها شاهد بروز بیماری تب خون ریزی دهنده کریمه – کنگو در کشور هستیم که بیماری مشترک میان انسان و دام است و متاسفانه تا به امروز ۲ نفر بر اثر این بیماری فوت و ۵۱ نفر مبتلا شده اند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از ابتلای به این بیماری تب کریمه-کنگو به مردم توصیه می‌شود که از مصرف جگر گوشت قرمز خام و آبدار( عدم پخت کامل) خوداری کنند و به لاشه دام دست نزنند.

نگهداری گوشت قربانی تا 24ساعت در یخچال

آقامیری اظهار داشت: گوشت تازه ذبح شده نیز باید قبل از مصرف به مدت ۲۴ و جگر به مدت ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتی‌گراد نگهداری شود./برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا