اخبار

دانستنی پوست و مو / برای درمان آفتاب سوختگی چه باید کرد؟

به گزارش ذانستنی آنلاین، آفتاب سوختگی های شدید می تواند دردناک، تحریک کننده و خلاص شدن از آنها سخت باشد. ما این مسئله را در این مقاله،  بررسی کرده ایم و بهترین راه کارها و اقدامات لازم برای درمان پوست که می توانید برای کاهش قرمزی شدید پوست انجام بدهید را، برایتان جمع آوری کرده ایم.

برای درمان آفتاب سوختگی چه باید کرد؟

 

بعد از این، آفتاب سوختگی خود را با دارو، دمای خنک و دیگر درمان های خانگی تسکین بدهید. دفعه بعدی که به فضای باز می روید با پوشاندن پوستتان توسط لباس و کرم های ضد آفتاب و با افزایش آگاهی خودتان را از آفتاب سوختگی محافظت کنید.

۱. برای درمان آفتاب سوختگی: آب زیادی بنوشید

سعی کنید به مدت یک هفته بعد از آفتاب سوختگی، روزانه حداقل ۱۰ لیوان پر آب بنوشید. این کار به شما کمک خواهد کرد که مجدداً بدنتان را آبرسانی کنید و این کار به نوبه خود به پروسه درمان کمک می کند. نوشیدن آب در حالیکه در فضای باز و زیر آفتاب هستید به شما کمک می کند که از گرما زدگی و دیگر مشکلات سلامتی مرتبط با گرما دور بمانید. در عین حال، اطمینان حاصل کنید که در دوره بهبودی الکل مصرف نکنید زیرا باعث می شود پوست شما بیشتر آب از دست بدهد و خشک شود.

برای درمان آفتاب سوختگی چه باید کرد؟

 

۲. درمان آفتاب سوختگی با آلوئه ورا 

استفاده از آلوئه ورا یک درمان سنتی برای مقابله با آفتاب سوختگی است. ژل گیاه آلوئه ورا است که دارای خواص ضد التهابی طبیعی است و اگر به درستی استفاده شود، می تواند روند درمان را سرعت بدهد. شما می توانید ژل آلوئه ورا را از فروشگاه ها خریداری کنید، اما در صورت امکان بهتر است ژل را به طور مستقیم از گیاه استخراج کنید. برای بدست آوردن ژل از گیاه، لازم است که یک برگ کامل را برش بزنید. آن را باز کنید و با استفاده از یک قاشق یا انگشت خود ژل را جدا کنید. روزی ۳-۲ مرتبه این ژل را روی صورت بزنید. برای درمان بیشتر، می توانید ژل های آلوئه ورا را در قالب های یخ بریزید و منجمد کنید، سپس این تکه های یخ زده را روی سوختگی های پوست استفاده کنید. (قبل از استفاده آنها روی پوست، مکعب های یخی را روی یک حوله نازک بپیچید). همچنین می توانید ژل آلوئه ورا را به صورت ماسک شبانه استفاده کنید.

۳. برای درمان آفتاب سوختگی: یک خمیر جوش شیرین تهیه کنید

یک کاسه کوچک بردارید و به اندازه مساوی از جوش شیرین و نشاسته ذرت در آن بریزید. به اندازه ای آب سرد به آن اضافه کنید که یک خمیر مناسب برای استفاده روی پوست بدست آید. هر دو این مواد اولیه ممکن است مقداری از قرمزی را از نواحی سوخته پاک کنند. خمیر را بشویید و در صورت نیاز مجددا آن را برای تسکین پوست استفاده کنید.

۴. برای درمان آفتاب سوختگی: از فندق افسونگر استفاده کنید

شما می توانید از برگ ها و پوست درخت فندق افسونگر برای اهداف دارویی استفاده کنید. “تانن ها” موجود در فندق به دفع باکتری ها کمک می کند و باعث بهبودی می شود. در عطاری ها به دنبال عصاره آن باشید و با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی پوست استعمال کنید.

برای درمان آفتاب سوختگی چه باید کرد؟

۵. برای درمان آفتاب سوختگی: از سرکه سیب روی محل آفتاب سوختگی استفاده کنید

می توانید سرکه سیب را به صورت اسپری مستقیماً روی پوست استفاده کنید یا یک تکه پنبه را در سرکه خیس کنید و آن را روی پوست قرار دهید. سرکه به عنوان یک ضد التهاب شناخته شده است، بنابراین ممکن است روند بهبودی را سریعتر کند. توجه داشته باشید که برخی افراد به سرکه سیب حساسیت نشان می دهند. بهتر است قبل استفاده گسترده، ابتدا مقدار کمی از آن را پشت دست امتحان کنید. این کار به شما اجازه می دهد واکنش بدنتان را به آن ببینید./اقتصادآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا