Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4
حرفه‌آموزی زندانیان؛ ایجاد فرصت‌هاي شغلي مناسب بر اساس استعدادها است - آموزش همگانی
اجتماعیدسته‌بندی نشده

حرفه‌آموزی زندانیان؛ ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب بر اساس استعدادها است

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان ایلام گفت: با حرفه‌آموزی زندانیان، شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب بر اساس استعدادها و علائق شخصی زندانیان و اشتغال آنان خواهیم بود.

به گزارش آگاهی مصرف، جلسه‌ای با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل تامین اجتماعی، مدیرکل بهزستی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای، مدیر شعب بانک رفاه کارگران، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، مدیر صندوق کارآفرینی امید و مدیر شعب توسعه تعاون، برگزار شد.

عبدالوهاب بخشنده در این جلسه گفت: تلاش ما بر این است تا رضایت مردم در روند رسیدگی به پرونده‌ها و حفظ شأن و منزلت مردم در بررسی پرونده‌ها به دقت رعایت شود تا ارباب رجوع با رضایت کامل دستگاه قضایی را ترک کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان ایلام با بیان این که لازم است در راستای توانمندسازی خانواده‌های زندانیان، تفاهم‌نامه آموزشی بین سازمان فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی زندانیان، منعقد شود، افزود: امیدواریم که با حرفه‌آموزی زندانیان، شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی مناسبی بر اساس استعدادها و علائق شخصی زندانیان و اشتغال آنان باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این جلسه گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به لحاظ گستردگی، خدمات فراوانی در بخش‌های مختلف به مردم ارائه می‌کند.

شیرخانی اظهار کرد: این اداره کل با توجه به اهداف سازمانی خود در حوزه اجتماعی از قبیل مسائل و مشکلات تولید و کار (کارگری و کارفرمایی) با مراجع قضایی و به طور خاص حوزه دادستانی، ارتباط کاری نزدیکی دارد و یکی از مشکلات استان، مشکلات کارگری است که فعالیت پیشگیرانه در این زمینه صرفاً با تعامل هر دو دستگاه انجام می‌شود.

وی با اشاره به حوزه مشترک کاری دادگستری و حوزه معاونت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: به استناد ماده ۱۵۷ قانون کار، رسیدگی به اختلافات بین کارگر و کارفرما توسط مراجع شبه قضایی تشخیص و حل اختلاف انجام می‌شود، متعاقبا براساس ماده ۱۶۶ قانون کار، حسن اجرای آراء صادره در مراجع حل اختلاف کار برعهده اجرای احکام دادگستری است و تخلف از اجرای مواد ۱۷۱ تا ۱۸۴ قانون کار در صلاحیت دادگاه‌های کیفری دادگستری است، مع‌الوصف ضرورت دارد تعامل بیش‌تر و سازنده‌ای میان اداره کل دادگستری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برقرار شود.

در این دیدار مدیران دستگاه‌های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، بخشی از آخرین اقدامات دستگاه‌های تحت مدیریت خود را ارائه و تشریح کردند./دبیرخانه شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی و اطلاع رسانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا