پروژه آگاهی مصرف

خلاصه طرح «پروژه آگاهی مصرف»

  • از آنجایی که عمل به الگوهای جدید و معرفی تکنولوژی‌های روز دنیا مستلزم آشنایی و توانایی اجرای آنهاست، موضوع آموزش به عنوان رکن اصلی فرهنگ‌سازی مطرح می‌شود. سایت « آگاهی مصرف » به عنوان یکی از راهکارهای اجرایی آموزش همگانی در جهت اصلاح الگوی مصرف است که از طریق سیستم‌های اطلاع‌رسانی الکترونیکی رسانه‌ای مبتنی بر تکنیک‌های مدرن اطلاع‌رسانی و تبلیغات آموزشی و با هدف آگاهی بخشی به جامعه، فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی، استفاده بهینه از منابع، تولیدات، کالاها و خدمات در جامعه در جهت ارتقای شاخص‌های زندگی سالم، حفظ محیط زیست و کاهش هزینه‌ها و کیفیت زندگی آگاهانه تدوین شده، در حال اجرا می‌باشد.
  • جهت استفاده صحیح از منابع و امکانات طبیعی و دسترسی به تولید می بایست اطلاعات مفید علمی در فضایی به صورت منظم دسته بندی و اجرا گردد که با مراجعه به این مکان، شرایط بهره گیری و یادگیری از اطلاعات ممکن می گردد. با این حال از اطلاع رسانی به موقع ، منسجم ، هدفمند و فراگیر غفلت ورزیده ایم و رفتار جمعی در این خصوص کمتر شکل گرفته است. اگر چه سازمان ها و نهادهای متولی عرصه منابع کشور فعالیت های مختلفی در این زمینه انجام داده و پیام های آموزش همگانی و فرهنگی را به صورت اختصاصی نسبت به فعالیت خود، ارائه نموده اند اما متأسفانه به دلیل پراکندگی موضوع ، این اطلاعات به صورت جامع ، متنوع ، دسته بندی شده و قابل دسترس نمی باشند.
  • « مؤسسه آرین » به عنوان یک مؤسسه فرهنگی و رسانه ای، پس از مطالعه و بررسی موضوع در زمینه آموزش همگانی در جهت بهبود مصرف منابع ، تولیدات و خدمات کشور، سایتagahimasraf.ir را طراحی و اجراء نموده است.
  • این مؤسسه با در اختیار داشتن کارشناسان خبره در زمینه های جامعه شناسی ، آموزش فرهنگ عمومی و ارتباطات و رسانه از سال ۱۳۸۸ ( سال اصلاح الگوی مصرف ) این طرح را در روزنامه ها و مطبوعات کشور اجراء نموده و با توجه به درخواست مخاطبین، فاز دوم آن را با هدف جمع آوری منابع و مطالب آموزشی در حوزه فرهنگ اصلاح مصرف و نحوه استفاده صحیح از منابع موجود و محصولات تکنولوژیک، به صورت الکترونیکی و درقالب سایت، طراحی و اجراء نموده است .
  • این سایت با همکاری سازمان ها و نهادهای دولتی و مراکز خصوصی کلیه مطالب مورد نیاز مردم در خصوص روش های صحیح مصرف و آشنایی با محصولات جدید با تکنولوژی روز دنیا را گردآوری نموده و با دسته بندی موضوع و به شکل بصری زیبا به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار می دهد.
  • این پروژه با بهره گیری از کلیه امکانات نرم افزاری و الکترونیکی کشور و شبکه های مجازی و اجتماعی ،به صورت مالتی مدیا روش صحیح استفاده و آگاهی عمومی مصرف را ترویج و ارائه می نماید. شایان ذکر است این پروژه امکان توسعه در سایر رسانه های کشور از قبیل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ، مطبوعات ، رسانه های نوشتاری ، رسانه های محیطی همچنین برگزاری نمایشگاه ها و همایش های تخصصی و آموزشی و برگزاری مسابقات و برنامه های سرگرمی را دارا می باشد.
  • در پایان اعلام می دارد این مؤسسه از نظرات ارزشمند اساتید، محققان ، اندیشمندان و صاحب نظران در قالب مقاله ، طرح و … جهت درج در سایت، استقبال می نماید.

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا