اخبارگردشگری

هیچ تاخیری در پرواز برگشت حجاج نخواهیم داشت

دانستنی :وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که هیچ تاخیری در پرواز برگشت حجاج رخ نخواهد داد و در صددیم تا دو منطقه صنعتی در جاسک و چابهار ایجاد کنیم.

به گزارش دانستنی ،محمد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی درباره چرایی تاخیر چند پرواز حجاج در مسیر رفت و برنامه این وزارتخانه برای بازگشت حجاج به ایران، گفت: چند تاخیر در پرواز رفت حجاج ایرانی به وجود آمد که دلیل آن ارتباطی به ما نداشت و به این علت بود که مشکلاتی در فرودگاه عربستان برای پذیرش حجاج به وجود آمده بود که مجبور شدیم چند پرواز را به مبدأ برگردانیم و مجددا به عربستان بفرستیم اما هیچ تاخیری در پرواز برگشت حجاج به وجود نخواهد آمد و از هم اکنون ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات آنها به حجاج می‌گوییم که هیچ مشکلی در پرواز برگشت‌شان به وجود نخواهد آمد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نفتکش آریان دریا به همراه خدمه در حال حرکت است، گفت: نفتکش ایرانی گریس‌وان به نام آدریان دریا تغییر کرده است و در حال آماده سازی است تا به همراه خدمه در دریا به مسیر خود ادامه دهد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا نفتکش آدریان دریا خدمه خود را در اختیار دارد یا خیر؟ گفت: بله این نفتکش خدمه دارد و به زودی حرکت خواهد کرد.

ایجاد دو منطقه بزرگ صنعتی درچابهار و جاسک

اسلامی همچنین درباره برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای توسعه پسکرانه‌های خلیج و فارس و دریای عمان گفت: مهم‌ترین برنامه‌ای که وزارت راه در دستور کار دارد اجرای طرح جامع سواحل مکران است که به تصویب رسیده و یکی از اتفاقات نادر در تاریخ جمهوری اسلامی است. چرا که سند بلندمدتی برای آن طراحی کردیم و مهم‌ترین طرحی که در آن مجموعه وجود دارد ایجاد دو منطقه صنعتی بزرگ در حوزه جاسک و چابهار است که وزارت راه و شهرسازی برای اجرای آن نظارت می‌کند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با فعال کردن حوزه جاسک و چابهار شاهد آغاز فعالیت این پروژه‌ها در آینده نزدیک باشیم و از سرمایه گذارانی که به ویژه در حوزه صنایع آب بر فعالیت می‌کنند حمایت خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دشمن همواره از بدو پیروزی انقلاب تا کنون یک هدف را که همان جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران بوده است، دنبال می‌کند، گفت: پیچیده‌ترین ابزاری که دشمن تا کنون علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده تحریم بوده که آن را به صورت شهر به شهر شرکت به شرکت و میز به میز اجرا کرده است و از هیچ وسیله‌ای نبوده که تا کنون استفاده نکند اما امروز ما در اوج اقتدار به سر می‌بریم و ساده‌ترین جلوه اقتدار ایران این است که آمریکا نه تنها هیچ گونه تاثیری نمی‌تواند روی ما بگذارد بلکه هیچ تغییری در راهبردهای ما نیز ایجاد نکرده و ما در مسیر عزت و پیشرفت راه خود را ادامه می‌دهیم.

اسلامی تاکید کرد: در حوزه راه و شهرسازی و زیربخش‌های مختلف آن از هوانوردی، دریانوردی، ریلی و جاده‌ای همگی کشنده‌های علم و فناوری هستند و همه آنها نیاز به انسان‌های مستعد و خلاق دارد اما تا کنون با کاهلی در استفاده از شرکت‌های دانش بنیان باعث شده‌ایم تا این شغل‌ها کمتر مورد استفاده قرار گیرد. در حالیکه با استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای خودمان می‌توانیم فرصت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف در دریا ایجاد کنیم.

وی گفت: در حوزه بنادر کوچک صیادی و تجاری و بنادر تفریحی و گردشگری که نداریم نیز ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که می‌تواند به رونق صنعت دریایی کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا