اخباردسته‌بندی نشدهمالی و اقتصادی

اولویت سوریه برای جذب سرمایه‌گذاری و واردات کالا ایران است

معاون وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه، گفت: اولویت سوریه برای بازسازی کشورمان سرمایه‌های ایرانی و واردات از ایران است و این مسأله برای ما یک شعار نیست.

 

به گزارش دانستنی ،از فارس، رانیا احمد امروز در همایش آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجارت در سوریه که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: دولت سوریه برنامه‌ای را برای بازسازی کشور سوریه بعد از جنگ تدوین کرده که در این برنامه همه نهادها، سازمان‌ها، کارشناسان و دانشگاهیان نقش دارند.

معاون وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه افزود: در مرحله اول این برنامه امدادرسانی سپس بهبود و توسعه مطرح است؛ بنابراین در این مرحله وظیفه ما این است که وضعیت موجود را بررسی و چالش‌ها را بشناسیم و برای آینده سوریه پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم.

احمد اظهار داشت: ما به دنبال سرمایه‌گذاری و ترغیب سرمایه‌گذاری در سوریه هستیم و به توسعه متوازن در زمینه اشتغال‌زایی فکر می‌کنیم.

وی گفت: در مرحله بعد بر اساس برنامه‌ای که داریم به دنبال سرمایه‌گذاری هستیم لذا در این راستا قانون جدید سرمایه‌گذاری را در سوریه تدوین کرده‌ایم تا بر اساس این قانون سرمایه‌های لازم را جذب کنیم.

 

* چتر واحدی برای سرمایه‌گذاران و سرمایه‌ها ایجاد می‌کنیم

 

معاون وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه گفت: فلسفه ما ایجاد یک چتر واحد برای سرمایه‌‌گذار و سرمایه‌ها در سوریه است و در این زمینه برنامه‌های گمرک، مالیات تدوین شده است و پروژه‌های سرمایه‌گذاری اجرایی شده در سوریه در چارچوب این قانون خواهند بود.

احمد با تأکید بر اینکه ما باید اهتمام بیشتری به قانون مشارکت که در سال 2016 صادر شد داشته باشیم،‌ گفت: بر اساس این قانون فرصت برای مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در سوریه فراهم می‌شود.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد صنایع به جای واردات هستیم و به دنبال تولید و خودکفایی می‌باشیم بنابراین می‌خواهیم تا با بهره‌گیری از نیروی کار خودمان و بخش خصوصی در این زمینه ایفای نقش کنیم.

معاون وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه گفت: بر این اساس دولت درآمدها و نقش‌‌ها را معین کرده و در راستای این برنامه‌ها به دنبال ترغیب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی است تا بتوانیم به تولید دست یابیم.

احمد افزود: لذا ما باید به ایجاد فضای امن سرمایه‌گذاری بیاندیشیم که در قانون سرمایه‌گذاری به آن اشاره شده و همچنین برای ساده‌تر کردن اقدامات اجرایی ثبت شرکت‌ها و سازمان‌های سرمایه‌گذاری در سوریه اهتمام خاصی خواهیم داشت.

 

* اولویت ما برای جذب سرمایه‌گذاری ایران است

 

وی بیان داشت: بنابراین در همین جا از شما می‌خواهم تا به عنوان بازرگانان ایرانی برای حضور و سرمایه‌گذاری در سوریه مشارکت داشته باشیم زیرا اولویت ما برای جذب سرمایه‌گذار از بین کشورهای دوست و در رأس آنها جمهوی اسلامی ایران است و این برای ما شعار نیست بلکه اولویت است.

معاون وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه با بیان اینکه هم در زمینه واردات کالا و هم در زمینه سرمایه‌گذاری اولویت برای ما ایران است،‌گفت: ما به دنبال سرمایه‌های سرمایه‌گذاران ایرانی برای بازسازی در سوریه هستیم لذا شرایط را فراهم خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا