پوشاک

راهنمای انتخاب لباس بهاره

فصل بهار که می‌شود، وقتش است که لباس‌های پشمی را توی چمدان بگذارید، چند قرص نفتالین لابه‌لای لباس‌ها بگذارید و آن ها را روانه‌ انباری کنید. در این وقت‌هاست که ویترین رنگارنگ لباس‌فروشی‌ها شما را وسوسه می‌کند که به خرید لباس‌ بهاری بروید. اما قبل از این که برای خرید لباس بهاره راهی پاساژها و مراکز خرید شوید حتماً این 12 نکته را به خاطر بسپارید…

برای کودکان لباس‌های چسبان نخرید: اگر دنبال خرید لباس بهاره برای کوچولوها هستید، یک قانون اصلی را باید رعایت کنید. آن هم این است که لباس‌هایی را برای فصل بهار بچه‌ها بخرید که خیلی تنگ و چسبان نباشند. لباس‌های تنگ و چسبان ناراحت هستند و بچه‌ها در آن احساس راحتی نخواهند کرد.

بچه‌ها را همراه‌تان به خرید ببرید: توصیه دوم ما این است که انتخاب لباس‌ بهاره را به عهده خود بچه‌ها بگذارید. اگر برایشان انتخاب کمی دشوار است دست کم چند لباس مناسب با رنگ‌‌های شاد و مورد توجه کودکان را انتخاب کنید و از او بخواهید از میان آن لباس‌ها، لباس موردنظرش را برگزیند البته خرید رفتن با کودکان هم اصول خاص خودش را دارد. مهم‌تر از همه اینکه کودک شما قبل از خرید بهاره باید خوب تغذیه کرده باشد و سیر باشد. بچه‌ها وقتی گرسنه‌اند در هنگام خرید بهانه می‌گیرند وگریه راه می‌اندازند.

به کاتالوگ‌ها و وب‌سایت‌ها نگاهی بیندازید: قبل از اینکه برای خرید لباس‌ بهاره به مراکز خرید بروید، پیش خودتان تعیین کنید که چه مدل لباسی، چه طرحی و چه رنگی را می‌خواهید. این کار باعث می‌شود که خرید شما هدفمند شود. حداقل از سر درگمی در میان انواع لباس‌ها نجات پیدا می‌کنید. شما حتی می‌توانید به کاتالوگ‌ها و وب‌سایت‌ها هم نگاه کنید و از میان مدل‌های موجود که در این فصل بهار، مد شده است، مدل دلخواهتان را انتخاب کنید.

جنس‌های خنک را برگزینید: به خصوص اگر دنبال خرید لباس بهاره برای کوچولوها هستید، توصیه ما این است که به جنس لباس توجه ویژه‌ای داشته باشید. جنس لباس در راحتی شما و احساس خنکی شما مؤثر است. بهترین جنس پارچه برای لباس بهاره، پارچه‌های نخی، کتان، پنبه‌ای و حتی ساتن است.

به رنگ‌ها دقت کنید: فصل بهار، فصل تازگی طبیعت است و همه جا پر از گل و گیاه می‌شود بنابراین شما می‌توانید در انتخاب رنگ لباستان هم از رنگ‌هایی که در طبیعت در این فصل زیاد هستند، الهام بگیرید. برای پسربچه‌ها می‌توانید یک شلوار خاکی با بلوز سفید ست کنید. این ست لباس را آقایان با سنین بالاتر هم می‌توانند انتخاب کنند. برای دختر بچه‌ها هم رنگ‌های آبی تیره و سبز عالی است.

به جنس پارچه توجه کنید: برای خرید لباس بهاره، باید به جنس و دوخت پارچه لباس توجه ویژه‌ای داشته باشید. پارچه خوب، پارچه‌ای است که کیفیت آن در هر دو سوی آن یکسان باشد. به دنبال خرید پارچه‌هایی باشید که جنس نرمی داشته باشند و در عین حال مقاوم هم باشند. بهتر است برای خرید لباس بهاری دنبال پارچه‌های پلاستیکی نباشید چون هم در آن ها احساس گرما خواهید کرد و هم به دلیل این که مواد مصنوعی با پوست سازگاری مناسبی ندارند، ممکن است دچار خارش شوید به خصوص اگر برای خرید لباس برای بچه‌ها می‌روید، حتماً به این نکته توجه کنید.

 مانتوهای بهاره بخرید: وقت آن رسیده است که پالتوها و ژاکت‌های زمستانی را جمع کنید و دنبال خرید مانتوهایی مناسب برای خرید فصل تابستان باشید. برای فصل بهار سراغ خرید مانتوهای رنگ روشن مثل سفید، کرم و خاکی بروید حتی می‌توانید برای مهمانی‌های خودمانی‌تر، مانتوهای بنفش روشن، صورتی روشن، سبز روشن و مغز پسته‌ای را بپوشید. سعی کنید مانتوهایی را که انتخاب می‌کنید پارچه‌های نازک و سبکی داشته باشند و بدون چین و لایه باشند.

کفش بهاره بخرید: در فصل بهار، چکمه و نیم چکمه تعطیل است بنابراین سری به کفش‌های روباز بهاری و صندل‌ها بزنید. کفش‌های تخت عروسکی گزینه خوبی برای بانوان هستند که حتی می‌توانید آن را با جوراب‌های نازک زنانه ست کنید. برای آقایان هم صندل‌هایی که با بندهایی روی پا محکم می‌شوند برای موقعیت‌های غیررسمی بهاری مناسبند. اگر علاقه‌ای به پوشیدن صندل ندارید، حداقل برای بهارتان، یک جفت کفش پارچه‌ای خنک بخرید.

یک ژاکت سبک بخرید: چند سالی است که ژاکت‌های سبک با پیراهن‌های نخی زیرشان روانه فروشگاه‌ها در فصل بهار شده است. این ژاکت‌ها در رنگ‌های ملیح و زنانه با بلوز سفید زیرین، انتخاب مناسبی برای مهمانی‌های خودمانی و ساده در فصل بهار است که احساس راحتی و آسایش بهار را در شما دوچندان می‌کند.

زیرپیراهن را فراموش نکنید: شاید به نظر شما خیلی پیش پا افتاده و ساده باشد ولی پوشیدن یک زیر پیراهن مناسب و نخی از این فصل به بعد ضروری است. پوشیدن یک زیر پیراهن مناسب باعث می‌شود که در ظهرهای بهاری که هوا گرم می‌شود، بوی بدی نگیرید. زیر پیراهن نخی بخصوص برای آقایانی که در روزهای گرم بهاری در هوای آزاد کار می‌کنند بسیار ضروری است که کمک می‌کند هر روز به تعویض لباسشان نیاز نداشته باشند.

شال‌ها و روسری‌های بهاری بخرید: شال‌ها و روسری‌ها در فصل بهار با رنگ‌های شاد مناسب‌ترند.در عین حال دنبال شال‌ها و روسری‌هایی باشید که بافت شلی داشته باشند که به جریان هوا در آن کمک کنند و احساس خنکی داشته باشید.

یک بارانی دم دست بگذارید: فصل بهار فصل باران‌های ناگهانی است بنابراین دم دست داشتن یک بارانی شاد به شما کمک می‌کند که در هوای بارانی خیس نشوید.

منبع:

http://bashgah.tebyan.net

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. به نظر من انتخاب لباس خصوصا لباس کودکان برای هر فصلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . متاسفانه ورود اجناس بی کیفیت چینی به بازار و عدم توجه و حمایت از تولید کنندگان داخلی پوشاک نامرغوب سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده و خرید جنس مرغوب نیاز به صرف هزینه و وقت بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا