اخبارامنیت شبکه

استفاده از فناوری اطلاعات برای حل مشکلات اقتصادی دولت

دانستنی :زیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اینکه در حال حاضر اصلی ترین دغدغه مردم اشتغال و گرانی است، فناوری اطلاعات را راهی برای افزایش اشتغال و کاهش گرانی دانست و گفت: دولتی که با مشکلات اقتصادی مواجه است می تواند با استفاده از پتانسیل فناوری اطلاعات از مشکلات رهایی یابد.

به گزارش دانستنی ،از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری شهرستان لارستان با بیان اینکه با استفاده از فناوری اطلاعات می توان شفاف سازی و روشنگری کرد، علت مخالفت برخی با توسعه فناوری اطلاعات را در همین امر دانست و گفت: مردم می توانند از این طریق مشکلات خود را به گوش مسئولین رسانده و مسئولین نیز پیگیر مشکلات آنان باشند.

وی با بیان اینکه می توان با هوشمندسازی و علم فناوری اطلاعات در زمینه های پزشکی، حمل و نقل و نظام بانکی و حوزه های دیگر تحول ایجاد کرد، افزود: اقتصاد دنیا در حال حاضر بر روی هوشمندسازی متمرکز شده است و کشورها برای آینده خود بر این اساس برنامه ریزی می کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه فناوری اطلاعات را بسترساز تحول دانست و تاکید کرد که برای ایجاد و فراگیری اشتغال جوانان باید به سمت توسعه فناوری اطلاعات حرکت کنیم.

او جلب رضایت مردم، کمک به مسئولان برای حل مشکلات مردم و پایه ریزی برای جهش بزرگ اقتصادی را سه هدف مهم وزارت ارتباطات برشمرد و گفت: فارس سال ۹۶ در رتبه بیستم فناوری اطلاعات کشور بود اما امروز به رتبه هشتم ارتقاء پیدا کرده است.

فرماندار شهرستان لارستان نیز این منطقه را نخستین خاستگاه حکومت اسلامی و شهر خیرین نامید و گفت: با وجود آنکه ۳۸ درصد مردم این خطه را اهل سنت تشکیل می دهند، خوشبختانه یک وحدت مثال زدنی بین شیعه و سنی در کشور به نمایش گذاشته اند .

حسنی از توسعه پوشش جاده‌ای آنتن دهی تلفن همراه به ویژه در نقاط حادثه خیز محورهای لارستان به جهرم و لارستان به بندرعباس به عنوان یکی از مهمترین خواسته‌ها از وزارت ارتباطات نام برد و گفت: ایجاد ۵ سایت روستایی و ۵ سایت در شهرک های جدیدالتاسیس و نوسازی شبکه ارتباطی موجود در لارستان با توجه به فرسودگی شبکه ها از درخواست‌هایی است که با وزیر ارتباطات مطرح شد.

موسوی، نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش هم با بیان اینکه درخواست هایی را به وزیر ارتباطات داده ایم و ایشان نیز قول مساعد داده اند، گفت: یکی از ویژگی های مردم این منطقه متدین و ولایی بودن آنان در سایه روحانیت است که موجب شده یک وحدت مثال زدنی در بین اهالی تشیع و تسنن در سطح منطقه به وجود آید .

جمشید جعفرپور با بیان اینکه لارستان جزو نخستین شهرستان هایی بوده که به واسطه ارتباط با خارج از کشور دارای شبکه ارتباطی تلفن همراه شد، گفت: بهره بردای از فیبرنوری به صورت گسترده در منطقه، ایجاد هاب توزیع کالاهای پستی در لارستان، تقویت تجهیزات ارتباطی با توجه به بین المللی بودن فرودگاه لارستان و همچنین تبدیل شدن لارستان به شهر الکترونیک با توسعه تجهیزات الکترونیکی از جمله درخواستهای قابل طرح است.

در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، نماینده مردم لار، خنج و گراش در مجلس و فرماندار لارستان، بهره‌برداری از ۳۴ میلیارد تومان طرح در حوزه زیرساخت ارتباطی شهرستان‌های خنج، گراش و لارستان آغاز شد.

این طرح‌ها شامل توسعه خدمات روستایی، توسعه پوشش تلفن همراه ۱۲ روستا، ارائه خدمات الکترونیک روستایی برای پنج روستا، هفت طرح توسعه شبکه تلفن ثابت و دیتا، ارتقای بی تی اس شهری ۱۶ سایت و توسعه ۱۰ سایت همراه شهری، جاده‌ای و روستایی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا