Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/index.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4

Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/agahim/public_html/wp-blog-header.php on line 4
منشور مسئولیت اجتماعی شرکت باند و گاز و پنبه کاوه - آموزش همگانی
اخباراخباراقتصادیمسئولیت اجتماعی

منشور مسئولیت اجتماعی شرکت باند و گاز و پنبه کاوه

سازمان‌ها، نهاد‌ها و بنگاه‌هایی تجاری دولتی و غیر دولتی مانند شرکت باند و گاز و پنبه کاوه در راستای عمل به «مسئولیت اجتماعی» خود خط مشی یا منشوری را تعریف کرده‌اند. برخی از این مراکز، سیاست‌های کاری و سازمانی خود را بر اساس این خط مشی انتخاب و اجرا می کنند. اما در برخی دیگر، عمل به مسئولیت اجتماعی در حد شعار باقی می‌ماند.

 

به گزارش پایگاه خبری آگاهی مصرف، این پایگاه خبری با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی، این منشورها را بازنشر می دهد. قضاوت در مورد عملکرد این نهادها و مراکز به ادعایِ خود مبنی بر پایبندی به این تعهدات و سیاست‌گذاری بر اساس منشور مسئولیت اجتماعی تعریف شده برای سازمان، به افکار عمومی واگذار می‌شود.

شرکت  باند و گاز و پنبه کاوه  در سال ۱۳۶۰ در شهر صنعتی کاوه واقع در شهرستان ساوه، ۱۲۰ کیلومتری جنوب شهر تهران ،  در مساحتی معادل ۱۵۰۰۰ متر مربع و در چند فاز به بهره برداری رسید .حضور منابع انسانی متخصص و کارآمد در کنار استفاده از دانش اساتید مطرح دانشگاهی باعث گردید تا با استفاده از ماشین آلات اتوماتیک و به روز دنیا ، ساخت کشورهایی نظیر آلمان، انگلستان، اسپانیا، فرانسه و اتریش ، بهترین و با کیفیت ترین محصولات تولیدی به بازار بسیار مهم و استراتژیک تجهیزات پزشکی و بهداشتی ایران عرضه شود .شرکت کاوه تولید کننده محصولات یکبار مصرف پزشکی و بهداشتی با دو نام تجاری گل  ( برای انواع پنبه) و کاوه  ( برای انواع گاز، انواع باند و نخ باریم) است.

این شرکت در ابتدای بیان خط مشی خود برای مسئولیت اجتماعی، مسئولیت اجتماعی شرکت ها  در ایران را تعریف کرده است.

مسئولیت اجتماعی شرکت ها در ایران :

مسئولیت اجتماعی سازمان، فراتر رفتن از چهارچوب حداقل الزامات قانونی است که سازمان در آن فعالیت دارد. این تعریفی بود که آقای مهندس محسن خلیلی، رئیس هیات مدیره کنفدراسیون صنایع ایران در تعریف مسئولیت پذیری ارائه دادند.

وی در ادامه گفت: بر اساس این تعریف شرکتها از نقش تاریخی شان که کسب سود، پرداخت مالیات، استخدام کارکنان و تبعیت از قوانین است فراتر می روند و در تحقق هدف های اجتماعی گسترده تر نقش بسزایی خواهند داشت.

در واقع مسئولیت اجتماعی شرکت ها رویکردی متعالی به کسب و کار است که تاثیر اجتماعی یک سازمان بر جامعه چه داخلی و چه خارجی را مد نظر قرار می دهد و هدف اصلی آن گردهم آوردن تمامی بخش ها اعم از دولتی، خصوصی و داوطلبان جهت همکاری با یکدیگر است تا از یک سو موجب همسویی منافع اقتصادی با محیط زیست و از سوی دیگر سبب توفیق، رشد و پایداری کسب و کار گردد.

البته باید توجه داشت که وابستگی کسب و کار به مسئولیت اجتماعی متناسب با نوع کار و اندازه واحد اقتصادی است، لیکن به لحاظ منافع و ارزشی که مسئولیت پذیری اجتماعی برای هر کسب و کار سازمان ایجاد می کند، بهره گیری از آن را در اندازه های مختلف واحد اقتصادی ضروری می سازد.

بنابر این مسئولیت اجتماعی شرکت ها مختص به کسب و کارهای بزرگ و سودآورتر شدن آنها نیست، بلکه رفتار سازمانی تمامی شرکت ها و سازمان ها را در بر می گیرد. (ماهنامه تدبیر www.imi.ir)

با توجه به فرآیند خصوصی سازی در ایران و اعمال تغییر در ساختار مالی، در محیط های نظارتی (تصوین قانون حمایت و …)، در محیط های رقابتی (جهانی شدن مقررات تجاری و …)، در بازار سرمایه (رشد موسسات مالی و …) و در محیط کار (دانش محور شدن محیط کسب و کا و ..) و افزایش اهمیت نقش کنترلی و تنظیم کنندگی سازمان ها، مباحث مسئولیت های اجتماعی سازمانی مورد اهمیت و توجه ویژه قرار گرفته و نهادها و سازمان های مختلفی جهت ترویج و فرهنگ سازی این مباحث شروع به کار کرده اند.

در حال حاضر شرکت ها و سازمان فعالی در زمینه مباحث مسئولیت های اجتماعی در داخل ایران فعال هستند. از جمله این شرکت ها می توان به شرکت کیسون، موسسه خیریه محک، شرکت یونیلیور ، شرکت تام ایران خودرو، شرکت ملی نفت ایران، شرکت بیمه ایران، شرکت پاکشو، آب معدنی دماوند، شرکت رنگ سحر و شرکت باند و گاز و پنبه کاوه  ….. اشاره داشت.

مرکز  ترویج مسئولیت اجتماعی شرکت ها – ایران

مرکز ترویج مسئولیت اجتماعی شرکتها موسسه ای است غیر دولتی ، غیر انتفاعی و غیر سیاسی که در چارچوب اهداف و موضوعات ترویج و آموزش مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکتها و حاکمیت شرکتی (نظام راهبری شرکتها) در کشور تشکیل شده و آذرماه ۱۳۸۵به ثبت رسیده است.

این مرکز به منظور ترویج مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکتها با تمامی بازیگران چون سازمانها و وزارتخانه های دولتی، دانشگاهها، تشکلهای صنعتی و صنفی و سازمانهای بین المللی وارد همکاری متقابل شده است.

این مرکز به عنوان اولین موسسه ایرانی به عضویت معاهده جهانی سازمان ملل UN Global Compact  و مجمع جوانان کنفرانس اسلامی  و شبکه مسئولیت اجتماعی شرکتی GPN360  درآمده است.

این مرکز هم اکنون نایب رییس کمیته ایرانی استاندارد ایزو ۲۶۰۰۰ در کشور می باشد.  این مرکز هم اکنون نماینده موسسه the CSR-Company  از اعضای تدوین کننده کمیته راهبری استاندارد ایزو ۲۶۰۰۰ می باشد. مرکز ترویج مسئولیت اجتماعی شرکتها ، از سوی موسسه Global Reporting Initiative  جهت عضویت درکمیته بررسی و اصلاح چهارچوب گزارش دهی پایدار G3  ( موسسه گزارش دهی جهانی ) دعوت به همکاری شد. همچنین این مرکز از اعضای کمیته حمایت کننده منشور زمین (ECI  )  می باشد.

چشم انداز و ماموریت این مرکز

چشم انداز و ماموریت این مرکز به شرح زیر می باشد:

  • بهبود محیط کسب و کار مسئولیت پذیر در ایران
  • افزایش اگاهی و فراهم کردن منابع مفید برای توسعه کسب و کار مسئولیت پذیر از طریق همکاری با همه ذی نفعان مرتبط

چند نکته کلیدی :

  •  اقدامات مربوط به مسئولیت های اجتماعی با توجه به سطح آگاهی و اطلاعات ذی نفعان ، بعضاً بسیار زمان بر بوده  و در مجموع در زمان طولانی به ثمر می نشیند چرا که اصولاً این قبییل فعالیت ها از جنس کارهای فرهنگی می باشد .
  •  از جمله موانع موجود در نزد افراد برای انجام کارهای مرتبط با CSR ،   نبود تجربه قبلی قابل قبول و مطرح بین شرکت ها و موسسات و عدم اطمینان به موثر بودن آنها می باشد .
  •  هزینه زیادی که فعالیتهای مرتبط با مسئولیت اجتماعی به شرکت ها تحمیل می کند مانع دیگری برای این قبیل فعالیت ها می باشد .
  •  اعتقاد مدیریت ارشد سازمان به موثر بودن فعالیت های مسئولیت اجتماعی  در فروش و بازار،  نقش کلیدی در اجرای آن دارد .
  • داشتن کارکنان علاقمند و پیگیر و متخصص برای عملی کردن یافته ها و مرتبط کردن آن با فرآیند CSR شرکت بسیار مهم می باشد .
  •  نکته کلیدی برای نهادینه کردن مسئولیت اجتماعی در بنگاه های اقتصادی آن است که همه بدانیم :
  • CSR ، فعالیت هائی است که می تواند منافع سازمان و ذی نفعان ما را هم زمان تامین نماید ، به عبارت دیگر فعالیت های مسئولیت اجتماعی هیچ منافاتی با تلاش یک بنگاه اقتصادی برای کسب سود بیشتر ندارد بلکه تامین و یا حداقل رعایت منافع دیگران را نیز توصیه نموده و انتظار دارد .

رویکرد شرکت باند و گاز و پنبه کاوه در مورد مسئولت اجتماعی شرکت ها :

همانطور که اشاره شد، مسئولیت اجتماعی شرکت ها تعهد و تکلیف مدیریت به انجام کارهایی که حافظ و ارتقاء دهنده رفاه جامعه و علایق سازمان باشد را در برمیگیرد. از آنجاییکه سازمانها تاثیر عمده ای بر سیستم اجتماعی دارند، فعالیت آنها باید بگونه ای باشد که در آن زیانی به جامعه و ذی نفعان نرساند، بنابراین مسئولیت اجتماعی با مفاهیمی همچون تعهد اجتماعی و پاسخگویی اجتماعی در ارتباط است. بهمین دلیل شرکت باند و گاز و پنبه کاوه به عنوان بزرگترین و معتبرترین شرکت تولیدی در زمینه تجهیزات یکبار مصرف پزشکی از این مقوله مستثنی نمی باشد.

فرآیندهای فعالیت های مرتبط با CSR  شرکت کاوه به اختصار بشرح ذیل می باشند:

مرحله ۱: فرآیند تشخیص نیاز:

در سال ۱۳۷۳ پس از راه اندازی فاز دوم کارخانه ( تولید انواع گاز جراحی و استریل ) شرکت کاوه پس از بررسی و مطالعه بازار مصرف به نتایج زیر دست یافت:

۱- استاندارد تولید این کالاها در کشور تدوین گردیده ولی رعایت آن اجباری نشده است.

۲- کیفیت کالای تولیدی در کشور بسیار پائین و غیرقابل قبول می باشد.

۳- اطلاعات و آگاهی های سه گروه مصرف کننده نهائی ، مشتری ( مسئولین خرید و مصرف بیمارستان ها و درمانگاه ها)و کارشناسان سازمان ها وموسسات قانونی ( موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و اداره کل تجهیزات پزشکی ) که وظیفه کنترل کیفیت محصولات مصرفی فوق الذکر را در کشور به عهده دارند ، بسیار کم و تقریباً در حد صفر می باشد.

۴- عامل تعیین کننده در فروش و مصرف کالاها  قیمت می باشد.

۵- نقایصی در اجرای قوانین موجود نیز وجود دارد که باید اصلاح گردد.

مرحله ۲: فرآیند انتخاب سبد پروژه های مسئولانه اجتماعی:

از آنجائیکه در بررسی های کارشناسان شرکت کاوه به این مهم تاکیدشده بود که هیچ تجهیز پزشکی یکبار مصرف به اندازه گاز جراحی واستریل درمجاورت خون و اعضاء داخلی بدن قرار نمی گیرد و ناخالصی ها و آلودگی های احتمالی موجود در گاز قطعاً به خون بیمار ( درمحل زخم و جراحت ) وارد شده و عفونت و تب پس از عمل و طبیعتاً طولانی شدن دوره درمان و بالا رفتن بی دلیل هزینه درمان را به همراه خواهد آورد و بیمار نیز بیشترین لطمه را از این بابت خواهد دید.

شرکت کاوه استراتژی خود را بر پایه تولید با کیفیت و اطلاع رسانی به ذی نفعان قرار داده است .

از اینرو جهت رفع این مشکل برای هر چهار گروه ذی نفع و همچنین همکاران خود اقدام به طراحی و برنامه ریزی بصورت ذیل نمود:

۱-  بررسی علت تولیدکالاهای بی کیفیت توسط تولید کنندگان باند وگاز و تلاش در جهت رفع آنها در شرکت کاوه .

۲- بررسی علت خرید کالاهای بی کیفیت توسط مراکز مصرف درمانی –بیمارستانی و عدم توجه به احتمال تاثیر نامطلوب کیفیت این کالاها بر روی فرآیند بهبود بیمار.

۳- بررسی علت اجباری نشدن استاندارد تدوین شده گاز جراحی و استریل و نیز عدم پیگیری و برخورد قانونی و حتی قضائی با افرادی که کالاهای بی کیفیت را تولید و به بازار عرضه می نمایند.

۴- بررسی علت پذیرش کالاهای بی کیفیت توسط مصرف کننده نهائی.

مسئولیت اجتماعی درون سازمانی

فعالیهایت مسئولانه اجتماعی انجام شده در شرکت کاوه

اقدام ۱: شناسایی علل تولید کالاهای بی کیفیت توسط تولیدکنندگان

چهار عامل تولید کالاهای بی کیفیت توسط تولیدکنندگان عبارتند از :

۱- عدم آگاهی و نداشتن دانش تخصصی لازم برای تولید باکیفیت نزد تولید کنندگان.

۲- عدم دسترسی به تجهیزات و فن آوری های پیشرفته لازم برای تولید با کیفیت نزد تولید کنندگان.

۳- عدم آگاهی کارکنان  شرکت ( بخصوص واحد تولید و کنترل کیفیت ) از الزامات کیفی تولید.

۴- نبود انگیزه مناسب کارکنان برای انجام درست و با کیفیت کار.

از آنجایی که شرکت کاوه موارد ۱ و ۲ را دارا بوده . بنابراین بر روی عامل انسانی تولید و کنترل کیفیت و در نهایت تمامی کارکنان تمرکز نمود و با یک برنامه ریزی مشخص و دقیق الزامات و ظرایف مربوط به تولید با کیفیت و تاثیر آن بر فرآیند بهبود بیمار را طی جلسات مداوم هر ماهه و همچنین در هر زمان در صورت احساس نیاز به کارکنان اطلاع داده می شد.

بدین ترتیب  آموزش های لازم جهت اطلاع رسانی و بالا بردن سطح آگاهی کارکنان به انجام رسید. برای علاقمند کردن ایشان به پیگیری مسائل مطروحه و پیداکردن نقاط ضعف و ایرادات موجود در کار میبایستی ضمن زمینه سازی برای رعایت اصول کیفی و نیز خود کنترلی در تولید، به تدریج فعالیت هائی برای ایجاد انگیزه پایدار در کارکنان انجام می گردیدکه شرح آن در ذیل می آید.

نتیجه این فعالیت ها بروز و ظهور خلاقیت و نوآوری کارکنان و بالارفتن حساسیت های کیفی و کمی کارکنان نسبت به تولید، مسئولیت ها و وظایفشان بود که حاصل آن برای شرکت کاهش قابل ملاحظه هزینه های تولید و میزان ضایعات در عین ارتقاء کیفیت تولید بود. که فعالیت های انجام شده در این ارتباط عبارتند از:

۱-پرداختن به موضوع تحصیل فرزندان پرسنل:

۱-۱- مراسم تقدیر از مادران و پدران و دانش آموزان ممتاز: شامل جشنی که هر ساله ۱۷ شهریور ( روز مبارزه با بی سوادی ) برگزار می شود .

۲-۱- عضویت سالیانه دانش آموزان ممتاز درکانون فکری کودکان و نوجوانان و ارسال کتاب برای ایشان .

۳-۱- تشکیل پرونده آموزشی برای کلیه دانش آموزان کارکنان شرکت .

۴-۱- معرفی دانش آموزان ممتاز به آموزش و پرورش جهت شرکت در کلاس های المپیادی .

۵-۱- پی گیری نیازهای کمک آموزشی برای بعضی از دانش آموزان .

 ۲-تهیه کتاب های آموزشی نظیر  :

۱-۲-  دو جلد کتاب مرتبط برای کارکنان تازه ازدواج کرده و همسرانشان .

۲-۲-  کتابهای ۵ جلدی مرتبط برای کارکنان صاحب فرزند شده و همسرانشان .

۳- ارائه خدمات بهداشتی نظیر :

۱-۳- انعقادقرارداد با بیمه ها جهت ارائه بیمه تکمیلی و تشکیل صندوق رفاه کارکنان برای پوشش بیمه تکمیلی آنها

۲-۳- پی گیری مسایل بهداشتی و حفاظت فردی و محیطی توسط کمیته مربوطه و کارشناس آن .

۴- ارائه خدمات آموزشی و مشاوره خانواده :

۱-۴- تشکیل کلاسهای آموزشی با حضور اساتید مجرب و بنام  دانشگاههای معتبر تهران جهت :

۱-۱-۴- آموزش معیارها و ملاکهای انتخاب همسر .

۲-۱-۴- آموزش وظایف همسران نسبت به یکدیگر .

۳-۱-۴- آموزش روش حل مشکلات موجود.

۴-۱-۴- آموزش روش تغذیه مناسب مادر در دوره بارداری.

۵-۱-۴- آموزش نحوه رفتار با کودکان و تربیت آنان تا سن بلوغ .

۶-۱-۴- آموزش روشهای رفتاری با فرزندانی که به سن بلوغ رسیده اند .

۷-۱-۴- آموزش چگونگی مواجهه با عوامل استرس زا  .

۸-۱-۴- آموزش چگونگی جلوگیری از افسردگی و طریقه رفع آن .

۹-۱-۴- بهداشت روانی کار .

۱۰-۱-۴- آموزش چگونگی روابط اجتماعی سالم .

۲-۴- انعقاد قرارداد با مراکز مشاوره در شهر ساوه جهت سرویس دادن به خانواده های کارکنان در زمینه های مهار استرس،افسردگی، بهداشت روانی کار .

۱-۲-۴- ارائه مشاوره های تحصیلی، ایجاد اعتماد به نفس ، رفع ترس از امتحانات برای خانواده ها بخصوص فرزندان آنان و چگونگی بر طرف کردن استرس آنان در امتحانات .

۲-۲-۴- مشاوره در زمینه ایجاد فضائی شاد و مناسب در محیط کار و خانه و نیز کارهای فوق برنامه نظیر گردش علمی و تفریحی برای خانواده های پرسنل .

۳-۲-۴- مشاوره در زمینه اختلاف بین همسرها و خانواده ها .

۴-۲-۴- انتشار بولتن داخلی کاوه ً ۲ماهانه شرکت کاوه ً در تیراژ  ۱۰۰۰ نسخه و ارسال آن برای کلیه کارکنان شرکت. ( این بولتن شامل مطالب علمی، آموزشی ، سرگرمی و … می باشد.)

۵-تشکیل کمیته های (۱) تحقیق و نوآوری  (۲) ایمنی و بهداشت ،  (۳) فرهنگی- آموزشی – تفریحی ، (۴) انضباطی و (۵) کمیته فنی در کارخانه

که توسط کارکنان اداره گردیده و تصمیمات پس از تائید مدیریت جهت اجرا به مسئولین مربوطه ابلاغ میگردد.اجرای موارد فوق ازحدود سال ۷۷ قبل شروع وتا بحال به تدریج پیاده گردیده است که نتایج بسیار خوبی برای شرکت در برداشته است.

۶- پیاده سازی استاندارد های ایمنی و بهداشت :

مانند ISO 14001 , OHSAS 18001  در شرکت و کسب گواهینامه مربوطه از شرکت بیرو وریتاس .

۷- موسسات خیریه

 همکاری با موسسات خیریه اعم از صرع، هموفیلی، دیابت ایران، دیابت گابریک، نابینایان، بیماران سوختگی، بیماران سرطانی ،ام اس و … و پرداخت درصدی از سود خالص شرکت به عنوان هدیه . همکارانی برای عید نوروز با آنها و پخش کارتهای تبریک موسسات و …

فعالیت های مسئولانه اجتماعی انجام شده شرکت کاوه در بیرون از شرکت

 شناسایی علل خرید کالاهای بی کیفیت توسط مراکز مصرف بیمارستانی – درمانی

شش عامل موثر در خرید کالاهای بی کیفیت توسط مراکز مصرف بیمارستانی – درمانی عبارتند از :

۱- عدم دانش و آگاهی لازم و مورد نیاز نزد عوامل خرید و مصرف کالاها در مراکز بیمارستانی – درمانی.

۲- تخصصی بودن آزمایش و کنترل کیفیت کالاهاو عدم حضور کارشناسان مربوطه در مراکز مصرف .

۳- عدم وجود تجهیزات مورد نیاز جهت بررسی کیفیت کالاهای خریداری شده در مراکز مصرف.

۴- تصور ساده و پیش پا افتاده بودن فرآیند تولید کالاهای فوق الذکر توسط عوامل خرید و مصرف کالا در مراکز بیمارستای – درمانی.

۵- تصور اینکه با انجام فرآیند استریل ، تمامی ناخالصی ها و آلودگی های موجود در کالا از بین رفته و تائید قابل مصرف بودن کالاهای استریل شده توسط عوامل خرید و مصرف در مراکز بیمارستانی – درمانی.

۶- محدود بودن بودجه و درآمد مراکز درمانی- بیمارستانی و تمایل ناخودآگاه ایشان به خرید کالاهای ارزان تر و در نتیجه کالاهای بی کیفیت موجود در بازار.

ـ شرکت کاوه از سال۱۳۷۷ برای رفع عوامل فوق اقدام به فعالیت های زیر نمود که هم اکنون نیز ادامه دارد:

۱- آگهی تبریک روز پزشک.

۲- تدوین حداقل ۲۵ مقاله درمورد اهمیت مصرف و تاثیر حیاتی،کیفیت کالا برفرآیند بیمار و چاپ آن در بیش از  ۱۵ نشریه ومجله مرتبط.

۳- تشریح الزامات و استاندارد ملی ایران و نیز دلایل و تاثیرات عدم رعایت آن برای گروه های پزشکی و پیراپزشکی در همایش ها و نمایشگاه های تخصصی پزشکی و پیراپزشکی.

۴- ارسال کارت تبریک روزهای پزشک ، پرستار، دارو ساز ، ماما برای پزشکان و … و نیز مسئولین مربوطه.

۵ – مشارکت در برپائی و اجرای جشن روز پرستار و روز جهانی ماما در تهران وکرج.

۶- برگزاری دوره های آموزشی در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی و تشرح الزامات فیزیکی ، شیمیائی ، میکروبیولوژی تولید کالاهای مربوطه.

۷- انتشار نشریه کاوه ً ۲ماهانه شرکت کاوه ً در تیراژ بیش از ۱۲۰۰۰ نسخه و ارسال آن برای کلیه بیمارستان ها و تعداد زیادی از مراکز درمانی– دانشگاهی و پزشکان متخصص جراح و…

 همکاری شرکت باند و گاز و پنبه کاوه با مراکز مربوطه

پنج عامل موثر در اجباری نشدن استاندارد و عدم برخورد و پیگیری قانونی افراد و مراکز کنترلی مربوطه بشرح ذیل شناسائی گردید.

۱- عدم تمایل عموم تولید کنندگان به رعایت و کسب نشان استاندارد و نیز تامین کیفیت حداقلی به دلیل محدودیت های پیش رو و پیش بینی افزایش هزینه تولید .

۲- عدم تمایل مسئولین رده های بالا  به دلیل احتمال عدم امکان تولید و تامین کالاهای با کیفیت مورد نیاز کشور در داخل ایران.

۳- عدم وجود انگیزه لازم برای کارشناسان و تصمیم سازان مراکز کنترلی جهت پیگیری اجباری شدن رعایت موازین استاندارد ملی ایران و وزارت بهداشت .

۴- عدم اطلاع و آگاهی کامل کارشناسان و مسئولین مذکور در مورد تاثیر کالاهای بی کیفیت بر فرآیند بهبود بیمار.

۵- مهم ندانستن توجه به اینگونه کالاها به دلیل تصور ساده بودن فرآیند تولید کالا

 شرکت کاوه از سال ۱۳۷۷ برای رفع عوامل فوق اقدام به فعالیت های زیر نمود که هم اکنون نیز به اشکال دیگر و برای کالاهائی که هنوز مشمول استاندارد اجباری نگردیده اند و یا از طرف وزارت بهداشت به آن توجه نگردیده است ادامه دارد:

۱- ارسال کارت تبریک روز استاندارد برای کارشناسان ومسئولین مربوطه.

۲- حضور در نمایشگاه ها و همایش های مربوطه.

۳- تدوین چند متن مربوط به اهمیت وجودی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران واهداف و تاثیر آن بر کیفیت تولید.

۴- حضور مستمر در کمیته های کارشناسی و ملی تدوین استانداردهای مربوط به کالاهای تولیدی .

۵- پیشنهاد نمونه برداری ازمحل مصرف برای بررسی وکنترل کیفیت آن.

۶- جستجوی راهکارهای مناسب برای اطمینان از کیفیت تولیدات عرضه شده به بازار ایران و ارائه آن به مراکز کنترلی.

۷- کسب استانداردهای بین المللی مدیریت کیفیت ، محصولات و خدمات شامل:

  • ISO9001:2008
  • ISO13485:2009 : ایزوی مخصوص تجهیزات پزشکی
  • CE MARKING
  • ISO14001:2008  : ایزوی محیط زیست
  • OHSAS 18001:2004: ایزوی ایمنی و بهداشت شغلی
  • ISO 17025 : ایزوی مخصوص آزمایشگاه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا