اخبارمحیط زیست

آخر هفته گرم در شمال/بارندگی در سواحل دریای خزر

دانستنی :سازمان هواشناسی اعلام کرد که طی سه روز آینده در سواحل شمالی کشور، دمای هوای تا ۵ درجه افزایش می‌یابد و در همین مناطق، شاهد بارش پراکنده نیز خواهیم بود.

به گزارش دانستنی ،مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: امروز در سواحل دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان، بارش باران پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج خواهد بود.

احد وظیفه افزود: در ساعات بعدازظهر امروز در ارتفاعات البرز در استان‌های یاد شده و همچنین شمال آذربایجان‌شرقی و خراسان شمالی، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال هرمزگان، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا و پس‌فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) بارش پراکنده در سواحل دریای خزر به طور متناوب ادامه داشته و در ساعات بعدازظهر، شاهد رشد ابر، رگبار و رعد و برق موقتی در ارتفاعات البرز شرقی در استان‌های سمنان، گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: طی سه روز آینده برای شرق و شمال شرق کشور، کاهش دما در حدود ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد و در سواحل شمالی کشور، افزایش دمای ۳ تا ۵ درجه پیش‌بینی می‌شود. همچنین در نوار شرقی کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد.

هوای تهران از امروز تا شنبه، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی شده و بیشترین دمای هوای پایتخت طی این مدت به ۳۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید. شهر اهواز در همین بازه زمانی در گرمترین ساعات، دمای ۴۸ درجه را نیز تجربه خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا