بهداشت

اوضاع روان شناسی خوب نیست

 دانستنی :رئیس خانه روان شناسان، مشاوران و حرف یاورانه، با اشاره به چالش هایی که در حوزه روان شناسی و مشاوره وجود دارد، گفت: اوضاع روان شناسی خوب نیست.

به گزارش دانستنی ،محمد ابراهیم مداحی، روز دوشنبه در افتتاحیه طرح ارتقای شبکه نیروی انسانی سلامت روان محله محور، که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، افزود: اوضاع روان شناسی به چند دلیل خوب نیست. نخست، اینکه ما روان شناسی را در کلینیک و اختلالات خلاصه کرده ایم.

وی با عنوان این مطلب که روان شناسان نباید در اتاق بنشینند و منتظر مراجعه مردم و شهروندان باشند، ادامه داد: روان شناسان و مشاوران، باید با مردم ارتباط برقرار کنند.

مداحی با اشاره به این موضوع که خیلی از مراکز مشاوره و روان شناسی در دسترس شهروندان قرار ندارد و این مراکز را نمی شناسند، گفت: یکی دیگر از چالش های حوزه مشاوره و روان شناسی، این است که دانشگاه های ما برای دانشجو مهارت آموزی ندارند.

وی با اشاره به تعداد زیاد مشاوران و روان شناسان واجد شرایط که پروانه فعالیت از سازمان نظام روان شناسی ندارند، افزود: متاسفانه شاهد بروز تفکر خودی و غیر خودی در بین همکاران مشاوره و روان شناسی هستیم که نشات گرفته از پروانه سازمان نظام روان شناسی است.

مداحی با انتقاد از اینکه قوانین ما حامی مشاوران و روان شناسان نیست، گفت: ظرفیت زیادی برای ارائه خدمات مشاوره و روان شناسی وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم.

رئیس خانه روان شناسان، مشاوران و حرف یاورانه، به سبک زندگی در جامعه اشاره کرد و افزود: اصلاح سبک زندگی، یکی از خدماتی است که مشاوران و روان شناسان می توانند ارائه دهند.

وی ادامه داد: اصلاح سبک زندگی، فقط مداخله درمانی نیست و مردم باید از این موضوع آگاه شده و خدمات مشاوره و روان شناسی، در دسترس آنها قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا