اخباراخبارسلامتسلامت و پزشکی

ایران در ارائه خدمات پزشکی دنیا چه رتبه ای دارد؟

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفدهمین همایش گفتار درمانی ایران گفت: ایران در ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی از  میانگین جهانی بالاتر است.

به گزارش پایگاه خبری آگاهی مصرف، ایرج حریرچی در هفدهمین همایش گفتار درمانی ایران که صبح امروز در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، گفت: اتفاق کلی که چشم‌انداز ما بوده است، پوشش همگانی سلامت است و این موضوع تعریف مشترک در دنیا دارد و در کشور ما نیز به عنوان یک اصل در برنامه ششم مطرح است.
او افزود:  پوشش همگانی سلامت تعریف مشخصی دارد و ارتقا، پیشگیری، درمانی و توانبخشی و تسکینی را شامل می شود که باید تمامی افراد  از این خدمات بهره‌مند شود.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پوشش همگانی سلامت بدون توجه به سن، جنس و قومیت باید صورت گیرد و مهمتر آنکه این خدمات باید باکیفیت ارائه شود.
حریرچی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مسائل در بخش خدمات این است که ارائه خدمات باید بدون مخاطره و سختی مالی باشد و اگر به این تعریف برسیم  توانسته ایم  پوشش همگانی سلامت را فراگیر کنیم.

او افزود: اما متأسفانه بسیاری از کشورها مانند ما به این موضوع نرسیدند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ما در ارائه خدمات از  میانگین جهانی بالاتر هستیم، گفت:  میانگین خدمات در دنیا ۶۴ است و ما امتیاز ۶۵ را داریم که این نشان می‌دهد ما در این حوزه نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا جلوتر هستیم.
او افزود: مسئله اینجا است که ما در محافظت مالی از متوسط دنیا وضعمان بدتر است و باید در این پروسه هم رشد پیدا کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه گفتار درمانی  یک علم وسیع است و یکی از شاخه‌های پزشکی را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: هیچ کاری در حوزه سلامت نباید انجام شود مگر آنکه فقرا از آن بهره‌مند شوند؛ گفتار درمانی نیز از جمله علومی است که همه باید از آن بهره‌مند باشند.
هفدهمین همایش گفتار درمانی تا روز جمعه ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران ادامه دارد.

منبع: خبر آنلاین

 

انتهای پیام///

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا