خودرو

ویژگی های یک صافکارخوب

در صورت تصادف و بروز خسارت به اتومبیل، انتخاب یک صافکار و نقاش منصف و حرفه ای، بزرگ ترین دغدغه افرادی است که نسبت به ماشین خود حساس هستند.

صافکارهای حرفه ای شغل خود را یک هنر می دانند. هر صافکار به اقتضای حرفه و تجربه خود، برای خدمات صافکاری که انجام می دهد قیمت تعیین می کند.

یک صافکاری خوب ویژگی های زیر را دارد:

– حتی الامکان عملیات تعمیر را بدون رنگ انجام می دهد تا مالک خودرو ضرر و زیان کمتری را از بابت افت قیمت خودرو متحمل شود.

– صافکار تا حد امکان، قطعه ای را تعویض نمی کند و با صافکاری و نقاشی مشکل را حل می کند.

– ضخامت بتونه کاری در قسمت های صاف شده را بسیار نازک انجام می دهد تا در گذر زمان و تابش خورشید ترک نخورد.

– نتیجه کار او این است که قسمت رنگ شده هم رنگ سایر نقاط بدنه ماشین می شود و مرزی بین قسمت رنگ شده و سالم بوجود نمی آید.

 از فاصله 10 تا 15 متری و زیر نور آفتاب، تفاوت رنگی بین قسمت ها وجود ندارد. شفافیت و براقی قسمت رنگ شده و سالم دقیقاً مثل هم است.

– فارغ از کد رنگ بدنه ماشین، رنگی را که دقیقاً هم شکل سایر قطعات بدنه است، بسازد. زیرا رنگ بدنه خودرو، در اثر تابش اشعه آفتاب تغییر می کند. مثلاً رنگ بدنه پژو 206 مدل 1385 با کد رنگ 67905 (نقره ای) با رنگ بدنه پژو 206 مدل 1393 با کد رنگ 67905 (نقره ای)، متفاوت است.

– در حین تعمیرات و باز و بسته کردن قطعات خودرو، هیچ پیچ و خاری را گم نمی کند. قطعات و درپوش های مربوط به خودرو را مثل روز اول نصب می کند تا در حین رانندگی لرزش و صدایی نداشته باشند.

– فاصله بین قطعات مختلف بدنه، قرینه هم در می آورد، مثلاً در صورت صافکاری درب راننده، پس از اتمام کار، فاصله بین لبه درب با گلگیر در طرف راننده و شاگرد دقیقاً مثل هم و برابر است.

قیمت مناسبی دارد و هزینه تمام کار را در ابتدا مطرح می کند.

– مدت زمان کمتری برای اتمام کار نیاز دارد.

 برخی اصطلاحات صافکاری

شاسی کشی

 عملی است که برای برگرداندن شاسی خودروها به محل اولیه استفاده می شود.

دستگاه مکش

دستگاهی است که به صورت مکش، قسمت تورفته را بیرون می کشد. این دستگاه بیشتر برای خودروهای با طراحی منحنی (مثل پژو 206) کاربرد دارد.

رنگ کوره ای

رنگ کوره ای، فقط توسط کارخانجات خودروسازی قابل انجام است که مجهز به اتاق رنگ و سیستم پخت رنگ هستند. تعمیرگاه ها و صافکاری ها، هرگز چنین بودجه ای در اختیار ندارند.

بعضی صافکارها برای تسریع در خشک شدن رنگ، از اشعه UV استفاده می کنند. این موضوع ارتباطی به رنگ کوره ای ندارد.

 یکی از ویژگی های رنگ کوره ای آن است که اگر در تماس با تینر فوری قرار گیرد (حتی چندین ساعت) ورآمده و حل نمی شود، اما رنگی که توسط صافکاری ها اجرا شده باشد (هر صافکاری) در اثر تماس با تینر فوری 20 هزار ور خواهد آمد.

منبع:

http://wikirahnama.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا